خدا شفر را برای استقلال فرستاد!

خبرگزاری ورزش آلمان در گزارشی به حضور وینفرد شفر در ایران و بحث ادامه حضور او پرداخته است.

خدا شفر را برای استقلال فرستاد!

به گزارش ۸دی، خبرگزاری د.پ.آ آلمان در گزارشی که به وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال اختصاص داشت، به حضور این مربی آلمانی در تهران پرداخته و البته صحبت هایی جدید از او درباره حضور در استقلال منتشر کرده است.

این رسانه با اشاره به محبوبیت وینفرد شفر در ایرن نوشت: در ورزشگاه و یا مکان های دیگر هواداران استقلال ساعت ها برای عکس سلفی با شفر منتظر می مانند و او را “ژنرال آلمانی” صدا می کنند. هیچ جای تردیدی نیست که شور و شوق فراوانی نسبت به مربی آلمانی وجود دارد زیرا او در مدت کوتاه توانسته تیم پر سابقه استقلال را که در انتهای جدول بود، به مدعی فتح لیگ قهرمانان آسیا تبدیل کند و به همین دلیل یکی از هواداران استقلال می گوید: شفر را خداوند برای ما فرستاد.

استقلال قبل از وینفرد شفر
شفر تیمی را تحویل گرفت که در زمین نامطمئن بود. استقلال در کنار پرسپولیس محبوب ترین تیم ای ایران هستند و به خاطر رنگ پیراهن آبی، با شالکه مقایسه می شود. استقلال قبل از شفر در انتهای جدول قرار داشت و سرمربی استقلال در این باره می گوید: اعتماد به نفس بازیکنان نیاز به بازسازی و مراقبت داشت.
شفر توانست گام به گام استقلال را از نو بسازد و آن را جز ۳ تیم بالای جدول و همچنین صدرنشین در گروه لیگ قهرمانان تبدیل کند و استقلال به فینال حذفی رسید.
او در باره موفقیت های خود می گوید: تیم به نظم آلمانی احتیاج داشت تا دوباره با اعتماد به نفس موفق شود.
مربی سابق تیم‌های کارلسروهه و اشتوتگارت با استفاده از یکسری روش های روانشناسی موفق شد تا شرایط تیم را بهبود ببخشد. استقلال در زمان قبل از حضور او مانند تیم های ایرانی فوتبال بازی می کرد و به دنبال استفاده از توپ های بلند بود اما او به تیم نشان داد که باید فوتبال بازی کند زیرا فوتبال، راگبی نیست. به این ترتیت تیم او متکی به کار گروهی شد.

آبی ها به اوج رسیدند
قسمت بعدی این گزارش به نقطه اوج تیم شفر اشاره دارد که برد در دربی با حضور ۹۰ هزار تماشاگر با یک گل بود. همان مسابقه‌ای که بعد از اتمامش، بازیکنانش او را روی شانه بلند کردند و هوادارانش او را کلی تشویق کردند.
بعد از این مسابقه که برای هواداران از قهرمانی مهم تر است، رسانه ها از او به عنوان “ژنرال آلمانی” یاد کردند.
سرمربی آلمانی در باره تیمش می گوید: استقلال برای من فراتر از یک تیم و شغل فوتبالی است. استقلال در اعماق قلب من ریشه دوانده است.
شفر به اندازه ای دغدغه باشگاه را دارد که حتی به فکر تیم های پایه نیز هست و می خواهد به جای خرید بازیکنان گران قیمت، از بازیکنان آکادمی استفاده کند. از ۷ ملی پوش تیم استقلال، ۴ بازیکن بعد از حضور شفر ملی پوش شدند.

منبع: شفقنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه