زائران رضوی هتک حرمت امام رضا(ع) را محکوم کردند

جمعی از هیات های مذهبی مشهد و زائران و مجاوران این شهر عصر چهارشنبه با تجمع در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی هتک حرمت ساحت امام رضا (ع) را محکوم کردند.

زائران رضوی هتک حرمت امام رضا(ع) را محکوم کردند

به گزارش۸دی،رئیس ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی در این تجمع گفت: یکی از روشهایی که دشمن به آن تکیه می کند و در صدر اسلام هم وجود داشته، توهین و اهانت است.
حجت الاسلام رضاعلی عزیزی با بیان اینکه توهین و اهانت به شخص امام رضا(ع) یا امام زمان(عج) توهین به یک فرد نیست، افزود: آنچه بر ما واجب کرده که احساس تکلیف کنیم این است که دشمن با اهانت فردی به دنبال براندازی اندیشه اسلام ناب محمدی در ایران اسلامی و هر جای دیگری است.
وی ادامه داد: اینکه برخی اشخاص اهانتهای خود را به ساحت قدسی امام هشتم(ع) مطرح می کنند به این دلیل است که می خواهند ببینند آیا جامعه شیعی بصیرت و آگاهی لازم را در اعتقادات خود دارد که اگر تعهد ما سست شده باشد ضربات خود را به جامعه و اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وارد کنند.
وی با بیان اینکه این افراد بدانند امثال شهید حججی هنوز وجود دارند و با تمام وجودشان دنیا را تکان خواهند داد، افزود: ای کاش دیگر جریان های فکری و مسئولان هم خروش جدی تری از خود نشان می دادند.
تجمع کنندگان در پایان با قرائت بیانیه ای از دادستان کل کشور خواستند بر اساس قانون مجازات اسلامی با فرد اهانت کننده برخورد قاطع نماید تا عبرتی برای سایر هتاکان به ائمه معصومین(ع) باشد.
چند روز پیش یکی از روزنامه نگاران در توئیت خود مطالبی اهانت آمیز نسبت به ساحت قدسی امام رضا(ع) منتشر و سپس عذرخواهی کرده بود که این اقدام منجر به بازداشت وی شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه