پشت پرده رژیم‌های غذایی فضای مجازی

یک متخصص تغذیه گفت: بسیاری از رژیم‌های غذایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارد، ظاهری فریبنده دارد و فرد پس از استفاده به واقعیت امر پی می‌برد

پشت پرده رژیم‌های غذایی فضای مجازی

به گزارش۸دی، پیام فرح بخش متخصص تغذیه در خصوص اهمیت تغذیه در “ترویج سبک زندگی سلامت محور”، اظهار کرد: برای تغذیه سالم باید الگوی مناسبی داشته باشیم؛ مقدار و نوع غذا اهمیتی بسیاری دارد و ساده انگاشتن این موضوع ، باوری اشتباه است؛ این باور نادرست افراد را به سمت بیماری سوق می‌دهد.
“بشقاب من” بهترین الگوی تغذیه

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بهترین الگوی مناسب تغذیه “بشقاب من” نام دارد، خاطر نشان کرد: این الگو در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال طراحی شده است؛ در این رژیم غذایی گفته شده است که افراد باید حتما در رژیم غذایی خود از هر ۵ گروه غذایی استفاده کنند.

فرح بخش با تاکید اینکه افراد باید به نوع تغذیه خود اهمیت دهند، عنوان کرد: پنج گروه غذایی شامل نان و غلات، گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغزها، شیر و لبنیات، میوه ها، سبزیجات است، که افراد باید این پنج گروه را در تمام رژیم‌های غذایی جای دهند و رژیم های خودسرانه نگیرند.

وی با بیان اینکه مقدار مصرف غذا در تغذیه درست و سبک زندگی سالم اهمیت دارد، مطرح کرد: الگوی “بشقاب من” مطرح می‌کند که افراد باید به نسبت پنج گروه غذایی، رژیم مناسب بگیرند؛ مقدار و اندازه مصرف غذا بسیار مهم است و نباید در برخی مواد غذایی افراط و در برخی دیگر تفریط داشته باشند.
رژیم صحیح چیست؟

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه نوع دریافت ویتامین ها در بدن افراد متفاوت است، گفت: میزان دریافت کربوهیدارت، پروتیئن، نان و غلات در افراد، مختلف است و نباید فرد بدون آگاهی از وضعیت بدنی خود این دسته از مواد را حذف کند و رژیم خودسر بگیرد؛ میزان مصرف هر کدام از مواد غذایی اهمیت دارد و نباید مواد غذایی که خاصیت متفاوتی دارند استفاده نماید.

فرح بخش با تاکید به اینکه افراد نباید به هیچ وجه گروه غذایی را حذف کنند، خاطر نشان کرد: رژیم های غذایی که امروزه در جامعه رواج دارد باعث ایجاد بسیاری بیماری ها در افراد می شود؛ رژیم های که به نام تک خوری رواج دارد، رژیم های گیاه خواری، رژیم های خام خواری و یا رژیم هایی که با خوردن قرص باعث کاهش وزن می شود بسیار برای افراد مضر است و عوارض جبران ناپذیری برای فرد دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد برای کاهش وزن باید رژیم غذایی درست را رعایت کنند، عنوان کرد: باید میوه و سبزیجات در کنار وعده‌های غذایی مصرف شود و حتما افراد این گروه از مواد غذایی را در رژیم غذایی خود جای دهند؛ میزان مصرف نان و برنج را مراعات کنند و به هیچ وجه این دسته از مواد غذایی را از گروه غذایی خود حذف نکنند.
ایرانی‌ها الگوی غذایی مناسبی ندارند

این متخصص تغذیه با بیان اینکه امروزه ۵۰ درصد افراد در کشور ما به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند، اظهار کرد: این چاقی و اضافه وزن نشان دهنده این است که مردم کشور ما از یک الگوی مناسب غذایی پیروی نمی‌کنند؛ افراد باید سعی کنند اطلاعات غذایی درست را از کارشناسان تغذیه بگیرند و از رژیم‌های غذایی که در شبکه های اجتماعی رواج دارد پیروی نکنند.

فرح بخش با تاکید بر اینکه افراد با رژیم غذایی مناسب را زیر نظر کارشناس تغذیه داشته باشند، عنوان کرد: بسیاری از رژیم های غذایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارد ظاهری فریبنده دارد؛ مثلا با این رژیم غذایی ۱۰ کیلو در ماه کاهش وزن خواهید داشت و یا با خوردن این قرص لاغری از شر چربی‌های اضافی رها می‌شوید، اما افراد نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این گونه رژیم ها باشند و سلامتی خود را به خطر نیاندازند.

وی با اشاره به اینکه کاهش وزن مناسب ۲ الی چهار کیلو در ماه است، یاد آور شد: اگر کاهش وزنی در ماه بیش از این مقدار باشد نشان دهنده این است که آب بدن فرد در حال کم شدن است؛ رژیم غذایی درست آن است که فقط چربی اضافی در بدن از بین رود، اگر فرد ۱۰ کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشد بداند سرش دارد کلاه می رود و علاوه بر آن آب بدن عضلات او نیز در حال کم شدن است که فرد را دچار بیماری های دیگر می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه