معجزه ای برای ضخیم شدن مو ها

اگر موهای نازکی دارید و یا به علت نازک بودن موهایتان کم پوشت به نظر می آیند این معجون فوق العاه را تهیه و استفاده نمایید

معجزه ای برای ضخیم شدن مو ها

به گزارش ۸دی،نازک شدن موها دلایل متفاوتی دارند اما اگر موها نازک بشوند هم استحکام خود را از دست می دهند و هم حجم موها کم می شوند.در این بخش از الو دکتر مطالب مفیدی را برای تقویت و بهبود موهای نازک برای شما آورده ایم.

موهای نازک و کم پشت
موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکلکم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود.

یکی از مهم‌تریندلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

برای مثال در خانم‌هاکم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم‌پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم

اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می‌کند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد.

_ نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.

_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.

_ بستن یا جمع کردن موها با کش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را کم پشت می‌کند.

_ خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج‌ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند.

_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.

_ تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.

مو نازک‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

معجون شگفت انگیز ضخیم کننده مو
روغن گرچک را گرم کنید و شب ها قبل از خواب روی پوست سر خود ماساژ دهید.ماساژ خود را یک تا دو دقیقه ادامه داده سپس ان را با پارچه ای نازک ببندید و صبح روز بعد استحمام کنید.روغن گرچک باعث رشد مو درمان ریزش مو شده و به ضخیم شدن مو ها کمک به سزایی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه