هشدار شیرزاد نسبت به کاهش حجم آب تالاب عینک/ شهرداری متولی تالاب نیست

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نسبت به کاهش حجم آب تالاب عینک رشت هشدار جدی داد.

هشدار شیرزاد نسبت به کاهش حجم آب تالاب عینک/ شهرداری متولی تالاب نیست

به گزارش ۸دی، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ابراز گلایه از وضعیت نامناسب تالاب عینک رشت اظهار کرد: سال گذشته موضوع ثبت تالاب عینک رشت در کمیسیون بهداشت شورا بررسی و مقدمات این مهم تهیه و برای اداره کل محیط‌زیست گیلان ارسال شد.

وی با بیان اینکه اخیراً شاهد بازگشایی دریچه‌های اطراف تالاب توسط برخی از شالی‌کاران حاشیه آن بوده‌ایم تصریح کرد: دریچه‌های اطراف تالاب عینک توسط برخی از شالی‌کاران ساکن حاشیه آن به‌منظور استفاده از آب موجود برای کشت و زرع بازگشایی و این اقدام موجب کاهش آب تالاب شده است.

شیرزاد افزود: تالاب عینک رشت ازنظر مساحت دومین تالاب بزرگ گیلان محسوب می‌شود و قرار گرفتن آن در محدوده شهر یکی از ویژگی‌های خاص این تالاب است.

وی ورود فاضلاب شهری و صنعتی به داخل تالاب عینک رشت طی سال‌های اخیر را یک فاجعه زیست‌محیطی دانست و گفت: شهرداری رشت در راستای حفظ و صیانت از تالاب عینک رشت نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقداماتی انجام داده و در حال حاضر چندین سرمایه‌گذار برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه متولی تالاب‌ها سازمان آب منطقه‌ای است اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون شهرداری رشت متولی تالاب نیست بنابراین باید با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول این مهم تحقق پیدا کند.

شیرزاد بیان کرد: برای پیوستن تالاب عینک رشت به جمع تالاب شهرها باید در راستای حفظ اکوسیستم طبیعی آن تلاش شود و کاهش آب تالاب عینک طی چند وقت اخیر موجب بروز کم‌آبی و هشداری جدی دراین‌باره محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه