هند بزرگترین سانسورچی فیلم های سینمایی در جهان

براساس اعلام یک سازمان بین المللی که آزادی هنرمندان در تولید آثار مستقل را رصد می کند، هند در سال گذشته با عبور از کشورهایی چون چین، لبنان، فرانسه و پاکستان بیشترین فیلم های سینمایی در جهان را سانسور کرده است.

هند بزرگترین سانسورچی فیلم های سینمایی در جهان

به گزارش ۸دی در روز چهارشنبه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری ‘اسکرول این’، سازمان آمریکایی ‘مطالعه آزادی هنر’ اعلام کرده است که ۲۰ درصد از تمام موارد سانسور فیلم در جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی درهند اتفاق افتاده است. پس از هند، ترکیه با ۹ درصد در رده دوم از نظر حجم سانسور فیلم ها در جهان قرار دارد.
همچنین در این مدت، یک سوم از تمام موارد ثبت شده تهدید و مجازات فیلمسازان و بازیگران در جهان درهند اتفاق افتاده است. در این زمینه، امارات متحده عربی با ۱۷ درصد، بعد از هند در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است.
در این مطالعه ۵۵۳ مورد نقض آزادی هنری در ۷۸ کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
هند همچنین در میان ۱۰ کشور جهان که ‘تغییرات هشدار دهنده ای در آنها در مورد نحوه رفتار با هنرمندان و آزادی بیان هنری در آنها اتفاق افتاده’ است. سایر کشورهای موجود در این فهرست شامل چین، آمریکا، کوبا، رژیم صهیونیستی، مکزیک، لهستان، ونزوئلا و اسپانیا می شوند.
هند همچنین از جمله شش کشور اول جهان که حقوق زنان برای برخورداری از آزادی هنری را به رسمیت نمی شناسند قرار گرفته است. در این فهرست هند پس از رژیم صهیونیستی و مصر در رتبه چهارم قرار گرفته است.
از لحاظ سانسور در همه اشکال هنری، هند در فهرست ۱۰ کشور اول جهان و با انگلیس در یک رتبه قرار دارد. از این نظر ازبکستان کشور اول و پس از آن فرانسه و الجزایر قرار دارند.
بر اساس این بررسی ۵۵ درصد موارد ثبت شده نقض آزادی هنری در هند توسط مقامات دولتی انجام شده است در حالی که سهم عوامل غیر دولتی از جمله گروه های مذهبی و قومی ۳۶ درصد بوده است. این بدان معناست که دولت از هنرمندان شکایت کرده نه اینکه هنرمندان به دنبال حقوق ضایع شده خود باشند.
هند همچنین در مقام اول جهانی از نظر معرفی ویدئوهای وب سایت اجتماعی ‘یوتیوب’ به عنوان محتوای نامناسب قرار گرفته است.
بر اساس گزارش شرکت یوتیوب، کابران هندی در ماه های اکتبر تا دسامبر سال گذشته ۹.۳ میلیون ویدیوی خاص در این وب سایت را به عنوان محتوای نامناسب گزارش داده اند.
در این گزارش آمده است، در سال گذشته ۸.۲۸ میلیون ویدیو به دلیل محتوای نامناسب توسط سیستم اتوماتیک و گزارش انسانی از این وب سایت حذف شده اند.
یوتیوب که به شرکت گوگل در آمریکا وابسته است در گزارش خود اشاره ای به نوع محتوای نامناسب نکرده اما اعلام کرده است که کاربران هندی بیشترین گزارش محتوای نامناسب در ویدئوهای یوتیوب را گزارش داده اند. پس از هند، آمریکا، برزیل، روسیه، آلمان، انگلیس، مکزیک، اندونزی وعربستان سعودی قرار داشته اند.
در این گزارش همچنین آمده است که یوتیوب با استفاده از ترکیبی از ‘تکنولوژی و انسان’ برای گزارش و حذف محتوای نامناسب که قوانین و ضوابط یوتیوب را نقض می کنند استفاده می کند.
این شرکت تاکید کرد هیچ کلیپ ویدیوی که محتوای گزارش شده قوانین و ضوابط یوتیوب را نقض نکرده باشد، از این وب سایت حذف نخواهد شد.
محتوای نامناسب می تواند شامل ویدئوهای گمراه کننده، خشونت آمیز، نفرت آمیز، نژاد پرستانه وغیره باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه