هادی ساعی: معتاد می شدم بهتر از ورزشکار شدن بود

تا به امروز به خاطر پرداخت نشدن حقوقم اعتراض نکرده‌ام اما از امروز پیگیر هستم و باید حق همه‌ ورزشکاران را بدهند.

هادی ساعی: معتاد می شدم بهتر از ورزشکار شدن بود

به پزارش ۸دی، پر افتخارترین ورزشکار المپیکی ایران با اشاره به قطع حقوق ۵۰ قهرمان از سوی صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان گفت: تا به امروز به خاطر پرداخت نشدن حقوقم اعتراض نکرده‌ام اما از امروز پیگیر هستم و باید حق همه‌ ورزشکاران را بدهند.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا،هادی ساعی در مورد تصمیمات اخیر صندوق حمایت از قهرمانان مبنی بر قطع کردن حقوق ۵۰ ورزشکار در سال جدید، اظهار کرد: نمی‌دانم این تصمیم را با چه منطقی گرفته‌اند که می‌خواهند حقوق برخی از ورزشکاران را قطع کنند. این چه استدلالی است که به دلیل خوب بودن وضعیت مالی یک ورزشکار می‌خواهند حق قانونی او را قطع کنند؟ می‌گویند آن‌هایی که مدال گرفته و وضع مالی خوبی دارند، نباید این حقوق را دریافت کنند! همه ما برای این مدال‌ها زحمت کشیده‌ایم که الان این حقوق را دریافت می‌کنیم.

او در این مورد ادامه‌ داد: اول از هر کاری باید این دوستان بگویند چه کسی گفته که وضعیت مالی ما خوب است؟ دوم این که اگر وضعیت مالی من یا امثال من خوب است به خود شخص مربوط است و به هیچکس ارتباطی ندارد! مگر برای رسیدن به این شرایط مالی دزدی کرده‌ایم که اموال ما را اندازه گیری می‌کنند؟ ما ورزشکاران باید خودمان برای پول خود تصمیم بگیریم که به چه کسی کمک می‌کنیم و به چه کسی کمک نمی‌کنیم.

ساعی افزود: نمی‌خواهم اسمی از کسی بیاورم اما چه کسی می‌داند که در حال‌ حاضر ۵۰ خانواده از کنار من نان شب درمیاورند؟ صندوق و همه آن دوستان باید حق ورزشکاران را بدهند چون خود آن‌ها می‌دانند چطور کمک کنند. ورزشکاران ما ۱۰ برابر بیشتر از خود آن افراد کمک می‌کنند و نیازی به نگرانی این دوستان نیست که به فکر تصمیم گیری برای حق ورزشکاران هستند.

دارنده مدال طلای مسابقات المپیک در پاسخ به این سوال که آیا به این تصمیم صندوق حمایت از قهرمانان اعتراضی کرده؟ خاطرنشان کرد: من تاکنون در این مورد با هیچ‌کس صحبت هم نکرده‌ام چه برسد به اعتراض اما گویا دوستان اسم من را در جلسات و مصاحبه‌های خود آورده‌اند که یک کار غیر اخلاقی است و از این بابت خیلی ناراحت هستم. من تا به حال اعتراضی نکرده‌ام و این اخباری که با اسم من منتشر شده درست نیست. در چند روز گذشته هم یک خبرگزاری نام من را در خبر خود آورده بود که پیگیر آن هستم تا بابت این خبر اشتباه که از من منتشر کرده‌اند صحبت کنم.

او در این مورد تاکید کرد: “ایسنا” اولین جایی است که من در این مورد صحبت می‌کنم و تا به امروز صحبت هم نکرده‌ام چه برسد به اعتراض که الان به من وصله می‌زنند. خبر اعتراض من اشتباه است و قطعا پیگیر این خبر اشتباه هستم تا توضیحات مدیر و مسئولان خبرگزاری مربوطه را بشنوم.

ساعی در ادامه انتقادات خود از تصمیمات اخیر صندوق حمایت از قهرمانان، تصریح کرد: اگر از همه این مسائل و صحبت‌ها هم بگذریم دریافت این حقوق، حق همه ورزشکاران است، کسی نمی‌تواند برای حق و حقوق ورزشکاران امر و نهی کند. اگر قرار است این حقوق باشد باید برای همه ورزشکاران باشد، اگر هم قرار نیست حقوق بدهند باید برای همه این شرایط را ایجاد کنند. دوستان اگر حقوق ما ورزشکاران را بدهند خودمان می‌دانیم چگونه به نیازمندان کمک کنیم. نمی‌شود حقوق ما را بردارید و بگویید به دیگران کمک می‌کنیم. من تا الان با کسی صحبت نکرده‌ام ولی الان می‌گویم که باید حق ورزشکاران را بدهید.

پر افتخارترین ورزشکار ایران در المپیک ادامه‌ داد: اصلا یک نفر به من بگوید فلسفه به وجود آمدن صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان چیست؟ آن صندوق برای این به وجود نیامده که یکسری افراد دور هم بنشینند، برای یکدیگر حقوق تعیین کنند و پست و مقام جابه‌جا کنند. خیر آقایان! این حرف‌ها نیست و نباید هم باشد، لطفا در مورد حق ورزشکاران تصمیم نگیرید.

او افزود: قرار است به ما پاسخ بدهند و اگر قانع کننده باشد حرفی نداریم اما نمی‌توانند چند نفر را کنار بگذارند چون قانون برای همه یکی است. برای مثال حقوق “رضا مهماندوست” را قطع کرده‌اند و دلیل این کار را زندگی کردن “مهماندوست” در خارج از ایران گفته‌اند؛ دلیلی که درست نیست. همه ما ورزشکار هستیم و شاید یک روز در خارج از ایران صاحب سمت ورزشی شویم، این کار درست نیست که بخواهند با چنین دلایل بی معنی حق ورزشکاران را ندهند.

ساعی ادامه‌ داد: اسم چهار نفر که یکی از آن‌ها من هستم را آورده‌اند که عضو شورا هستیم، آیا کار خلافی کرده‌ایم؟ همه شماهایی که این صحبت‌ها را می‌کنید از صد جا حقوق می‌گیرید و کسی هم کاری ندارد. اگر قرار است کاری انجام شود باید کارشناسانه صورت بگیرد، این کاری که صورت گرفته غیر اخلاقی و خود بی قانونی است. اگر قرار شد به هیچ کس حقوق ندهند من به عنوان اولین نفر و به عنوان کاندیدا، این موضوع را قبول می‌کنم اما باز هم می‌گویم، این افراد نمی‌توانند فقط تعداد مشخصی را کنار بگذارند.

او با بیان این که ورزشکاران برای دریافت این حقوق زحمت کشیده‌اند، اظهار کرد: اصلا به من بگویند این افراد از کجا می‌دانند که من چقدر مال و اموال دارم؟ آیا مسئول این شده‌اند که ببینند ورزشکاران چقدر ثروت دارند؟ اصلا این صلاحیت را از کجا آورده‌اند که مال و اموال من یا دیگری را حساب و کتاب کنند؟ به تنهایی نمی‌شود اعتراض کرد اما اگر کسی این حقوق را دریافت می‌کند برای آن زحمت کشیده و نباید حق او را بگیرند. این دوستان اگر خودشان حق و حقوق نگیرند قبول می‌کنند که من و بقیه‌ ورزشکاران قبول کنیم؟

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین حقوق دریافتی او از صندوق چقدر بوده، گفت: من اصلا نمی‌دانم چقدر به من پول می‌دادند و الان هم پول برای من مهم نیست. طی چهار، پنج ماهی هم که حقوقم را نداده بودند اطلاع نداشتم چون تا الآن با پول صندوق زندگی نکرده‌ام اما رفتاری که این آقایان دارند نباید این طور باشد که اسم من را به میان بیاورند. برخی ورزشکاران به خاطر این موضوع با “خرم” رئیس صندوق تماس گرفته‌اند که گویا با رفتار بسیار بدی مواجه شده‌اند. حتی به آن‌ها گفته‌اند دریافت این حقوق، حق ورزشکاران نیست، این صحبت‌ها برای من ناراحت کننده است.

ساعی در خصوص این که طبق گفته خرم، نفراتی مثل او از چند جا حقوق می‌گیرند، اظهار کرد: این آقایان اصلا اطلاعات ندارند. من چهار سال است که حتی وارد فدراسیون تکواندو هم نشده‌ام و الآن هم سایه من را در فدراسیون با تیر می‌زنند، پس چطور به من حقوق می‌دهند؟ کمیته المپیک هم از حقوق ۲۰۰ هزار تومانی ۲۰ هزار تومان کم می‌کند و ۱۸۰ آن را به ما می‌دهد که پول یک باک بنزین ماشین است (با خنده).

او ادامه داد: من تجارت و درآمد خودم را دارم که ربطی به ورزش ندارد، اصلا خیلی هم ثروت دارم اما به هیچ وجه از حق خودم نمی‌گذرم آن هم با این رفتار خیلی بدی که آقایان دارند. می‌دانم با سفارش صندوق اسم من را در اخبارهای اشتباه آورده‌اند و به همین دلیل بسیار ناراحتم، به شخصه باید از من عذرخواهی کنند چون تا امروز هیچ اعتراضی نکرده‌ام اما به ناحق اسم “هادی ساعی” را می‌آورند. چون تا به حال اعتراض نکرده بودم و اسم من را آورده‌اند، حتما این موضوع را پیگیری کرده و از حق خودم نمی‌گذرم. نمی‌شود هم حقم را بخورند هم آبرویم را ببرند تا “هادی ساعی” را بد نام کنند.

دارنده‌ مدال طلای المپیک آتن، در ادامه انتقادات خود اظهار کرد: من تازه به این نتیجه رسیدم که اگر در این مملکت معتاد می‌شدم بهتر از ورزشکار شدن بود. به خاطر این که در تکواندو بودم حتی در زندگی شخصی هم ضرر کرده‌ام، در ورزش وصله‌ شورا بودن می‌چسبانند و در شورا وصله‌ ورزشی بودن. اگر می‌گویند شرایط ورزشکاران سخت است و باید به آن‌ها کمک کرد، کسی جلوی آقایان را نگرفته است. اصلا وظیفه آن‌ها است که به ورزشکاران کمک کنند اما باید بدانند که این حق برای همه ما است نه تنها چند نفر، باید حق ورزشکاران را بدهند.

هادی ساعی در پایان این گفت‌وگو با بیان این که فعلا از سوی فدراسیون برای شروع همکاری با او تماسی نگرفته‌اند، خاطر نشان کرد: من هیچ گاه به دنبال جایگاه نیستم و تنها هدف من کمک به تکواندو است. فعلا هم تماسی با من نگرفته‌اند، قبل از عید جلسه‌ای با “محمد پولادگر” داشتیم که قرار شد بعد از عید هم نشستی داشته باشیم ولی فعلا خبری نیست اما من در جایی کار می‌کنم که شان و جایگاهم حفظ شود و در غیر این صورت وارد چنین جاهایی نمی‌شوم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه