جهانگیری: کالاهای موردنیاز ماه رمضان تامین شد

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در کشور در زمینه تأمین کالاهای اساسی و دارو ایجاد نخواهد شد، گفت: کالاهای مورد نیاز جامعه در ماه رمضان تامین شده است.

جهانگیری: کالاهای موردنیاز ماه رمضان تامین شد

به گزارش۸دی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در ادامه سلسله جلسات اقتصادی ساماندهی امور ارزی با اشاره به تداوم ورود کالا‌های اساسی به کشور، گفت: دولت ما به التفاوت ارز کالا‌های اساسی و دارو را به سرعت پرداخت خواهد کرد و بانک‌ها موظف شده اند نسبت به پرداخت مابه التفاوت ارز کالا‌های اساسی و دارو را به ازاء هر دلار ۴۰۰ تومان به تجار و وارد کنندگان پرداخت کنند و وارد کنندگان نباید در این زمینه هیچگونه نگرانی داشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از تحولات اخیر بازار ارز و سکه اظهار داشت: ورود تدریجی بنگاه‌های اقتصادی به نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما)، بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، شیب نزولی قیمت سکه، کاهش قاچاق لوازم خانگی و قطعات خودرو، بهبود مدیریت ارز کشور از نتایج مطلوب سیاست‌های نوین ارزی است که باید با دقت و سرعت ادامه یابد.

جهانگیری با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تامین کالا‌های مورد نیاز جامعه بویژه برای ماه مبارک رمضان و پر بودن انبار‌ها از کالا‌های اساسی ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به تحولات اخیر و حمایت‌های دولت از صادرکنندگان میزان صادرات کشور در سال ۹۷ از سال قبل پیشی گیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: کارگروه ویژه رصد بازار ارز باید روزانه تشکیل جلسه دهد و برای حل مسائلی که ممکن است در خلال اجرای سیاست‌ها پیش بیاید راهکار تهیه و بلافاصله تصمیم گیری و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کند.

در این جلسه شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با ارائه گزارش از روند صادرات و واردات کشور گفت: روند واردات و صادرات کشور روند مطلوب و مناسبی است و میزان واردات کالا‌های اساسی قابل توجه است و هیچگونه نگرانی از بابت کالا‌های اساسی بخصوص کالا‌های مورد نیاز جامعه برای ماه مبارک رمضان نداریم و انبار‌های کشور از کالا‌های اساسی پر است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن آنکه ستاد تنظیم بازار نیز بر قیمت کالا‌ها نظارت کافی دارد و با متخلفین برخورد خواهد کرد.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه گفت: هیچگونه مشکلی برای تأمین و واردات دارو وجود ندارد و با مصوبه دولت مبنی بر پرداخت ما به التفاوت ارز واردات دارو، مردم نگران کمبود و افزایش قیمت دارو نباشند.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، نفت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رییس جمهور و معاون حقوقی رییس جمهور نیز حضور داشتند ضمن تاکید بر پرداخت مابه التفاوت ارز به وارد کنندگان کالا‌های اساسی و دارو از طریق ساز و کار‌های موجود مقرر شد بانک مرکزی در اسرع وقت نسبت به ابلاغ بخشنامه لازم به بانک‌های عامل برای پرداخت مابه التفاوت ارز به وارد کنندگان اقدام نمایند.

بحث و تبادل نظر در خصوص واردات در برابر صادرات، تامین ارز مورد نیاز شبکه حمل و نقل بین المللی کشور، ارز همراه مسافران در مرز‌های زمینی، واردات خودرو از دیگر موضوعات جلسه بود که تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ و مقرر شد بانک مرکزی به فوریت نسبت به ابلاغ مصوبات جلسه و اطلاع رسانی لازم اقدام کند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه