استاندار گیلان در رودسر:

بخشی از خسارت‌های وارده به باغات فندق جبران می شود

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از خسارت‌های وارده به باغات فندق روستای کشایه رودسر گفت: تمام اهتمام خود را به کار می گیریم تا علیرغم ضررهای وارده‌ی بسیار به محصولات از لطمه های اساسی به زندگی کشاورزان جلوگیری و بخشی از آن جبران شود.

بخشی از خسارت‌های وارده به باغات فندق جبران می شود

به گزاش ۸دی، مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از خسارات وارده به باغات فندق روستای کشایه از توابع بخش رحیم آباد شهرستان رودسر در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر به این منطقه را اطلاع از وضعیت سرمازدگی درختان فندق، مشاهده‌ی میزان خسارت‌ها و شنیدن مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: میزان خسارت‌های وارده بویژه در مناطق ییلاقی قابل توجه بوده و به صورت تقریبی محصول امسال از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در مناطق پایین دست شرایط به نسبت بهتر است اظهار داشت: امیدواریم بخشی از محصولات در مناطق پایین دست باقی بماند و مجدد احیاء شود.

نماینده عالی دولت در گیلان میزان خسارت‌ها را در ۲ بخش ارزیابی و خاطرنشان کرد: بخشی از خسارت‌ها مشمول بیمه است که باید در پیگیری‌ پرداختها تسریع شود.

وی گفت: متأسفانه با توجه به اینکه عمده‌ی مردم این منطقه محصولات را بیمه کشاورزی نکردند، بیش از ۹۰ درصد خسارت‌ها مشمول بیمه نیستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه درخصوص افرادی که محصولات آنها مشمول بیمه نیستند باید از طریق حمایت های جانبی و انعکاس موضوع به سازمان مدیریت بحران پیگیری شود افزود: انشاا… گزارش‌هایی که تنظیم شده پس از بررسی دقیق به سازمان مدیریت بحران ارسال می شود تا کمک‌ها از طریق تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌هایی از این قبیل انجام گیرد.

وی اظهار داشت: تمام اهتمام خود را به کار می گیریم تا علیرغم ضررهای وارده‌ی بسیار به محصولات از لطمه های اساسی به زندگی کشاورزان جلوگیری و بخشی از آن جبران شود.

در پی بارش برف هفته‌ی گذشته در مناطق کوهستانی شهرستان رودسر، درختان فندق با سرمازدگی مواجه گردید که با توجه به اینکه کشاورزان این مناطق از ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی فندق کاری ۲۳۰ هکتار را بیمه کردند ضررهای بسیاری به آنان وارد گردید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه