تولید ۵ درصد گوشت مرغ کشور در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید ۵ درصد گوشت مرغ کشور در این استان خبر داد.

تولید ۵ درصد گوشت مرغ کشور در گیلان
به گزارش ۸دی؛ علیرضا شعبان نژاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در دیدار امروز مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲۵ درصد جوجه یکروزه و ۵ درصد گوشت مرغ کشور در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های این بخش در قالب یکپارچه سازی در زنجیره تولید گوشت مرغ و تخم مرغ صورت می‌گیرد، افزود: به همین دلیل تاکنون ابعاد نگران کننده‌ای به لحاظ رشد قیمت گوشت مرغ تاکنون در بازار استان وجود نداشته است و این حوزه به محض بالا رفتن ناگهانی قیمت‌ها با عرضه تولیدات خود با مناسب‌ترین قیمت تعادل در بازار به وجود می‌آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: استان گیلان عمدتا وارد کننده گوشت قرمز است و با برنامه ریزی‌های به عمل آمده و سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی بخش خصوصی برآنیم در این حوزه به تولید موفقی دست یابیم.

شعبان نژاد با اشاره به واحد‌های تولیدی موفق استان و وجود تقاضا برای پرورش بوقلمون در گیلان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های کنونی پاره‌ای از مرغداری‌های استان به گونه‌ای است که با اصلاح و ایجاد تغییراتی، می‌توان آن‌ها را به سمت پرورش بوقلمون و بلدرچین سوق داد.

مرتضی رضایی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار قول مساعد برای بررسی موارد درخواستی پیرامون موضوع پرورش بوقلمون در استان داد و گفت: بررسی راهکار‌های توسعه خوراک دام که یکی از دغدغه‌های مهم استان گیلان است در سفری جداگانه در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه