سطح ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ سطح پوشش خدمات بهداشت و درمان و دندان‌پزشکی در مراکز دولتی امسال افزایش پیدا می‌کند.

سطح ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان افزایش می‌یابد

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی اظهار داشت:‌ در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در مورد افزایش سطح ارائه خدمات درمانی و بهداشتی حوزه دهان و دندان و دندانپزشکی انجام شده است و با توجه به این روند،‌ پوشش درمانی در این حوزه امسال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ در حال حاضر آموزش‌های لازم در بخش بهداشت و مراقبت از دهان و دندان در کشورمان از خانه‌های بهداشت،‌ مراکز بهداشتی و درمانی دولتی تا بالاترین مراحل آن در سطح خوب و قابل قبولی انجام و خدمات لازم به مردم ارائه می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس ابراز داشت:‌ بالا بودن هزینه‌های درمانی و تعرفه‌ بخش دهان و دندان و دندان پزشکی با توجه به سطح درآمدی جامعه مشکلاتی را در این حوزه برای مردم ایجاد می‌کند و گاهاً با عدم رعایت تعرفه‌های مصوب در برخی مراکز درمانی بر حجم این مشکلات افزوده نیز می‌شود.

جمالی با اشاره به بهبود پوشش خدمات دهان و دندان در سال‌های اخیر افزود: ‌با نگاه مثبت وزارت بهداشت و درمان،‌ سطح ارائه خدمات بهداشتی‌،‌ درمانی و دندان‌پزشکی در مراکز دانشگاهی و مراکزی که زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قرار دارند تاکنون روند افزایشی مطلوبی داشته است.

وی به بهبود پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبتی دهان و دندان و دندان‌‌پزشکی اشاره کرد و گفت:‌ در مجموع برنامه‌های خوبی در چندساله اخیر انجام شده است اما این سطح از پوشش خدمات با توجه به اینکه مراقبت‌های دهان و دندان باید زودهنگام و از مقاطع پایین انجام شوند بسیار ناکافی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اعتبارات محدود وزارت بهداشت و درمان بیان داشت:‌ برنامه‌های دولت و وزارت بهداشت امسال باید به گونه‌ای باشد تا بهترین خدمات پوششی و امکانات لازم بهداشتی و درمانی در حوزه دهان و دندان در اقصی نقاط کشور به طور یکسان فراهم شود.

جمالی تقویت امکانات ارائه شده در حوزه دهان و دندان و خدمات دندان‌پزشکی را امری ضروری خواند و افزود:‌ بسیاری از اقشار مردم توان پرداخت هزینه‌های گزاف دندان پزشکی در مراکز خصوصی را ندارند و وزارت بهداشت و درمان باید ارتقای خدمات دهان و دندان در مراکز دولتی را در اولویت قرار دهد.

نماینده مردم رودبار در مجلس اعتبارات و منابع مالی محدود را از مشکلات پیش روی وزارت بهداشت و درمان خواند و عنوان کرد:‌ با تمام این مشکلات باید زمینه‌ به‌گونه‌ای فراهم شود تا اقشار مختلف مردم ‌بتوانند با در دست داشتن دفترچه‌های بیمه‌ خود خدمات مناسب را با هزینه کمتری دریافت کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه