مسئولان! سپیدرود را دریابید

ظرفیت سپیدرود برای تبدیل شدن به تیم اسطوره ای شمال کشور/ هواداران پرشور مهمترین عامل موفقیت سرخ های رشت

سپیدرود که از نظر مالی شباهت کاملی به دو تیم سقوط کرده‌ی این فصل داشت، بزرگترین تفاوتش نسبت به نفت تهران و سیاه جامگان هوادار بود و در نهایت هم همین عامل بزرگ توانست آنها را در لیگ برتر حفظ کند.

ظرفیت سپیدرود برای تبدیل شدن به تیم اسطوره ای شمال کشور/ هواداران پرشور مهمترین عامل موفقیت سرخ های رشت

به گزارش خبرنگار ۸دی، بخش خصوصی  حدود دو دهه است به فوتبال حرفه‌ای ایران ورود کرده و هر از گاهی هم سر و کله سرمایه دارانی در لیگ برتر پیدا می‌شود، سهم شان در لیگ شانزده تیمی هفدهم، سه، چهار تیم است از جمله نفت، سپیدرود و سیاه جامگان. البته وجه تشابهات دیگری هم با یکدیگر دارند که به آنها هم می‌پردازیم. از جمله این که هر سه باشگاه دست به تغییر روی نیمکت‌های خود زده‌اند. آن هم تغییراتی متعدد و به نوعی سئوال برانگیز.

تیم‌های پایین جدول به جز سپاهان که عمری با بودجه‌های زیاد متمول است، همه غرق در بدهی‌های مالی هستند. سپیدرود در لیگ برتر مانده اما مالکش در همین فصل توانایی اقتصادی اداره تیم از نیمه راه را هم نداشت و معلوم نیست چگونه می‌خواهد بدهی‌ها را بپردازد و فصل آینده را شروع کند.

سیاه جامگان لیگ را با اکبر میثاقیان آغاز کرد، سپس علیرضا مرزبان را جایگزین سرمربی برکنار شده‌اش کرد و بعد از درگیری فیزیکی یکی از مدیران باشگاه در رختکن با مرزبان، آنها رضا عنایتی را بعنوان سومین سرمربی این فصل انتخاب کردند.

سپیدرود رشت از حیث تغییرات روی نیمکت شرایطش قدری عادی تر از سیاه جامگان بود. گرچه علی نظرمحمدی در نیم فصل اول چند بار استعفا داد و به کار بازگشت، اما در روزی که استعفای وی ابتدا مورد قبول مالک باشگاه قرار نگرفت، مالک در اقدامی عجیب دست به برکناری شبانه کادر فنی این تیم زد.

فوتبال ایران در گذشته‌ها هم تیم‌های خصوصی را به خود دیده که به دلیل تصمیمات عجیب مالکانش راهی جز سقوط و سپس انحلال و سرنوشت نامعلوم در فوتبال نداشته‌اند.

سپیدرود از همین حالا برای فصل جدید با بحران مدیریت و مالکیت مواجه است.

در نوروز ۹۷ فرهاد خراسانی سخنگوی باشگاه سپیدرود رشت خبر از تغییرات جدید در این باشگاه داده بود و در این باره تشریح کرده بود: مالک و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود فعالیت های ساختاری مجموعه را برای نیل به اهداف پیش بینی شده تدوین نموده اند و بر این ساختار اولیه کادر اجرایی و مدیریتی به شرح ذیل از سوی دکتر تن زاده معرفی می گردد.

کمتر از دو هفته بعد در ۲۲ فروردین در آستانه بازی سرنوشت ساز سپیدرود با تراکتورسازی مالک جدید باز هم به وعده هایش عمل نکرد، پرداختی دوازده بازیکن سپیدرود نیز چهل و پنج درصد نبود و قرار بود پرداختی این بازیکنان نیز به چهل و پنج درصد برسد و با پرداخت سه درصد دیگر به کلیه بازیکنان پرداختی تمام بازیکنان به چهل و هشت درصد برسد انجام نشد.

اما جواد تن‌زاده، مالک باشگاه سپیدرود پس از پیروزی دلاورانه  این تیم مقابل تراکتورسازی تبریز به بازیکنان و اعضای کادر فنی سپیدرود پاداشی را اهدا کرد تا اندکی از انتقادات به مدیریت را کم کند.

سپیدرود در لیگ برتر ماند

سپیدرود رشت در این هفته میزبان فولاد خوزستان بود که با تساوی صفر به صفر در این بازی و شکست ۳ بر ۰ صفر نفت تهران مقابل پارس جنوبی در لیگ برتر ماندنی شد.

سپیدرود که از نظر مالی شباهت کاملی به دو تیم سقوط کرده‌ی این فصل داشت، بزرگترین تفاوتش نسبت به نفت تهران و سیاه جامگان هوادار بود و در نهایت هم همین عامل بزرگ توانست آنها را در لیگ برتر حفظ کند.

ظرفیت سپیدرود برای تبدیل شدن به تیم اسطوره ای شمال کشور

علیرضا امامی‌فر مربی سپیدرود پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز گفته بود: با این هوادار همه کار می‌شود انجام داد. وقتی اینطور تیم ما حمایت می‌شود قطعا می‌توانیم در لیگ بمانیم. تراکتورسازی برای لیگ قهرمانان آسیا بسته شده و قطعا اگر در بازی‌های قبل اینطور بازی می‌کرد الان اینجای جدول نبود.

به گفته امامی فر، تنها چیزی که اکنون بازیکنان را خوشحال می‌کند، حمایت هواداران است و کار بزرگی است که این همه هوادار خوشحال به خانه بازگشتند. هواداران مهمترین رکن موفقیت یک تیم هستند و هر چه تعدد هوادار بیشتر شود، اسپانسرینگ تیم، حساسیت مرم روی تیم و نتایج و به خدمت گرفتن بازیکنان درجه یک بیشتر می شود، راهی که در این چند سال تیم هایی مانند پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن پیشتر رفته اند و امید است با سرمایه گذاری بیشتر مسئولان این باشگاه بر روی حمایت مردمی تیم سپیدرود نه تنها در شهر رشت بلکه در سه استان شمالی کشور به تیمی اسطوره ای تبدیل شود. در گزارش بعدی درباره مشکلات سپیدرود به صورت جزئی تری صحبت خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه