کرملین: حوادث ارمنستان، مساله داخلی است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در شرایطی که بسیاری رویدادهای اخیر ارمنستان را بی شباهت به حوادث سال ۲۰۱۴ اوکراین نمی دانند، اعلام کرد: حوادث اخیر هیچ شباهتی به براندازی حکومت با استفاده از زور در اوکراین ندارد و مساله ای داخلی است.

کرملین: حوادث ارمنستان، مساله داخلی است

به گزارش ۸دی، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروزبه خبرنگاران افزود: من هیچ تشابهی بین وضعیت ارمنستان و حوادث اوکراین نمی بینم، چرا که اوضاع کاملا متفاوت است.
وی با بیان اینکه روسیه با دقت اوضاع ارمنستان را زیر نظر دارد، یادآورشد: حادثه اخیر یک موضوع داخلی است که برای متحد و شریک ما رخ داده و مسکو از اینکه ارمنستان در مسیر بی ثباتی حرکت نمی کند، خرسندیم.
به گزارش ایرنا، سرژ سرکیسیان نخست وزیر ارمنستان در پی ۱۱ روز تظاهرات مخالفان خود روز دوشنبه استعفا داد و در پیامی دلیل کناره گیری را خواست مردم عنوان کرد.
سرکیسیان در سال ۲۰۱۵ با برگزاری همه پرسی، نظام ریاست جمهوری را به پارلمانی تغییر داد تا نخست وزیر در این کشور به بالاترین مقام اجرایی تبدیل و رئیس جمهوری مقامی تشریفاتی شود.
سرکیسیان در آن زمان اعلام کرد که در نظام پارلمانی نامزد نخست وزیری نخواهد شد، اما دو هفته پیش وی با رای پارلمان ارمنستان به مقام نخست وزیری رسید تا نارضایتی ها در این کشور شدت یابد.
معترضان سرکیسیان را به مدیریت ناکارآمد و بدتر کردن وضع اقتصادی این کشور متهم کردند و معتقدند که او با انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر، همچنان قصد دارد در راس قدرت باقی بماند.
درتحولی دیگر، سال ۲۰۱۴ دولت طرفدار روسیه در اوکراین با تلاش نیروهای سیاسی طرفدار غرب و همراهی بخشی از اوکراینی ها سقوط کرد و بجای آن حکومتی غربگرا در کی یف روی کار آمد که هر روز روابطش با مسکو بدتر از قبل می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه