جهت آبیاری مزارع کشاورزی؛

۸اردیبهشت؛ آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود

استاندار گیلان زمان رهاسازی آب سد سفیدرود جهت آبیاری مزارع کشاورزی استان را هشتم اردیبهشت اعلام کرد.

۸اردیبهشت؛ آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری، استاندار گیلان امروز (۴ اردیبهشت) در حاشیه آغاز نخستین نشا مکانیزه برنج در استان در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم ذخیره آب در استان اظهار کرد: حجم ذخیره آب سد سفیدرود ۹۵۰ میلیون متر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به کاهش ورودی آب به مخزن سفیدرود ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته به لحاظ بارندگی های اخیر، ورود آب از ۵۰ مترمکعب بر ثانیه در روزهای گذشته به ۹۵ متر مکعب در ثانیه بهبود یافته که این مقدار در سال گذشته ۲۵۰ متر مکعب در ثانیه بود.

سالاری با تاکید بر اینکه منابع آب جهت مدیریت نسبت به سنوات گذشته کاهش محسوسی دارد تصریح کرد: لایروبی بیش از هزار کیلومتر از انهار، همکاری کشاورزان و شخم زمستانی نقش موثری در کاهش مصرف آب داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری کشاورزان، تدابیر اندیشیده شده و تصمیمات اتخاذ شده که از دی ماه با محوریت کشاورزان انجام شد، سختی ها را پشت سر می گذاریم.

سالاری با بیان اینکه ۱۶ اردیبهشت از سوی آب منطقه ایی برای رهاسازی آب سد پیش بینی شده بود گفت: با توجه به درخواست های کشاورزان، زمان رهاسازی دهم اردیبهشت اعلام شد که باز هم تغییر یافت تا کشاورزان زودتر فصل کشت خود را شروع کنند.

سالاری ۸ اردیبهشت را آغاز رهاسازی آب سد برای آبیاری مزارع کشاورزی استان اعلام و بیان کرد: هشت اردیبهشت زمان پیشنهادی کشاورزان بود که بعد از بررسی، تصویب تا کشاورزان با آرامش خاطر به نشاء برنج پرداخته و لطمه ایی به کشاورزی وارد نشود.

وی با تاکید بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی از کشاورزان استان خواست تا این بیمه حمایتی را در اولویت قرار دهند زیرا در صورت خسارت، دولت بخش عمده آن را از منابع عمومی پرداخت می کند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه