نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تعیین مجازات برای تبلیغ‌کنندگان کالاهای غیر بهداشتی و غیرمجاز

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح ممنوعیت تبلیغ‌ کالاهای غیر بهداشتی در رسانه‎ها از تعیین مجازات برای تبلیغ‌کنندگان خبر داد.

تعیین مجازات برای تبلیغ‌کنندگان کالاهای غیر بهداشتی و غیرمجاز
به گزارش ۸دی،  محمد حسین قربانی  با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن “طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضای مجازی” در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح به منظور ساماندهی به تبلیغات دروغ در رسانه‌ها و فضای مجازی تدوین شده است تا سلامت مردم بر اثر این تبلیغات دچار تهدید نشود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فضای آزاد تبادل اطلاعات نظارتی بر رسانه‌های خارجی و فضای مجازی وجود ندارد و نمی‌توان جلوی تبلیغات دروغ را در این فضا گرفت، افزود: بسیاری از محصولات بهداشتی که در فضای مجازی و رسانه‎های ماهواره‌‎ای تبلیغ می‌شود نه تنها مجوزی ندارند بلکه سلامت فرد را نیز به خطر می‌اندازند و در این زمینه هیچ قانونی نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این تبلیغات بی اندازه اغراق آمیز و غیر واقع است، ادامه داد: با این حال مردم تحت تأثیر فضای رسانه‌ای و تبلیغی به این محصولات اعتماد و با استفاده از این کالاها سلامت خود را در معرض خطر می‌اندازند.

قربانی تصریح کرد: کالاهای تبلیغی غیر مجاز در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی به صورت رسمی در داروخانه‌ها و مجاری رسمی کشور به فروش و برخی از آن‎ها حتی تولید می‌شود و در عین حال با آن‌ها برخوردی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم و متمایز در قانون مذکور این است که مجازات متناسب با جرم شده است و با فرد مجرم به گونه‌ای برخورد خواهد شد که فرد یا شرکت خاطی با تحمل مجازاتی متناسب با جرم، مجازاتی بازدارنده را متحمل شود و کسی به سراغ این تبلیغات و فروش محصول از این فضا نرود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بیشتر محصولات به فروش رسیده از طریق رسانه‌های ماهواره‎‌ای و فضای مجازی محصولات آرایشی- بهداشتی، زیبایی و تناسب اندام هستند که برای مخاطب نیز جذابیت بالایی دارد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه