رئیس اتحادیه فروشندگان همراه مطرح کرد

سهم نیم درصدی تولیدکننده ایرانی در بازار موبایل کشور/ ساخت گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به صرفه نیست

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه گفت: کمتر از ۰.۵ درصد بازار گوشی‌ها ایرانی هستند که با ورود گوشی‌های هوشمند ایرانی شاید کمی این آمار و ارقام عوض شود.

سهم نیم درصدی تولیدکننده ایرانی در بازار موبایل کشور/ ساخت گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به صرفه نیست

به گزارش ۸دی، حسن میرشمشیری با اشاره به تأثیر نوسانات نرخ ارز روی بازار تلفن همراه، اظهار کرد: نوسانات ارزی به صورت ۱۰۰ درصدی روی بازار تلفن همراه اثر می‌گذارد چرا که این بازار تقریباً ۱۰۰ درصد وارداتی است و یک درصد بسیار ناچیزی از آن در اختیار یک شرکت ایرانی تولیدکننده تلفن همراه است.

وی با بیان این‌که کلیات بازار تلفن همراه وارداتی است، افزود: ارز مبادلاتی که پیش از این اعلام شده بود هنوز تحویل واردکنندگان نشده است و اگر تلفن همراه با ارز مبادلاتی وارد کشور شد این حباب قیمتی که وجود دارد، می‌شکند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه، در خصوص طرح ریجستری، تصریح کرد: طرح ریجستری در مقابله با قاچاق تلفن همراه و برای شناسنامه‌دار شدن تلفن‌های همراه بوده است، این طرح یک طرح منطقی و بسیار خوب است و این طرح مخصوص واردکنندگان است که کالاهای وارداتی خود را وارد شبکه ریجستری کنند.

وی ادامه داد: این که با پرداخت حقوق گمرکی و شناسنامه‌دار کردن تلفن‌های همراه وارد کشور شد طرح بسیار خوبی است اما این که طرح سامانه انتقال سیم‌کارت را با این طرح همزمان کردند یک سری مشکلاتی ایجاد کرده است و اگر این طرح را از ریجستری جدا نکنند کل طرح با شکست مواجه می‌شود.

میرشمشیری با بیان این‌که باید در ابتدا همه تلفن‌های همراه ریجستری شوند و طرح انتقال سیم‌کارت با فاصله از آن اجرا شود، تأکید کرد: عدم اطلاع مردم از چگونگی این کار باعث بروز مشکلاتی شده است از طرفی هم گوشی‌های قدیمی نیز در خصوص طرح انتقال مالکیت دچار مشکل شده‌اند و تمام وقت ما در اتحادیه صرف پاسخگویی به این مشکل شده است.

وی با بیان این‌که بسیاری از فروشندگان تلفن همراه نیز نسبت به طرح انتقال مالکیت آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: انتقال مالکیت اگر به زمان دیگری موکول شود، طرح بسیار موفقی خواهد شد، برخی به ناحق به صنف ما لقب قاچاقچی می‌دانند در حالی که کسی دیگر تلفن همراه قاچاق وارد کشور می‌کرد و واحد صنفی ما از تهران کالای خود را تهیه می‌کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه، افزود: شرکت ایرانی سازنده تلفن همراه سال‌ها پیش که تلفن‌های کلیدی و دکمه‌دار خود را می‌فروخت موفق بود چرا که تلفن‌های خوبی بودند و هزینه آن چنانی هم برای تولید آن نیاز نبود.

وی با بیان این‌که ساخت گوشی‌های هوشمند در شرایط فعلی مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: باید گوشی‌های هوشمند به تعداد میلیونی فروش رود تا هزینه‌های انجام شده را جبران کند اما از آن جایی که گوشی‌های هوشمند تولید داخلی فقط پاسخگوی نیاز داخلی است نمی‌تواند مانند برندهای دیگر خط تولید را عوض کند.

میرشمشیری در پایان گفت: کمتر از ۰.۵ درصد بازار گوشی‌ها ایرانی هستند که با ورود گوشی‌های هوشمند ایرانی شاید کمی این آمار و ارقام عوض شود، در حال حاضر نیز ما تولیدکننده قطعات تلفن همراه نیستیم و همین تلفن همراه ایرانی هم با مونتاژ قطعات با یک قالب جدید به دست مشتری می‌رسد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه