در صحن علنی مجلس مطرح شد

ذوالنور: چرا رئیس‌جمهور شأن دستگاه‌های نظارتی را زیر سوال برد/ لاریجانی: با ادبیاتی صحبت کنیم که این مسائل به وجود نیاید

نماینده مردم قم در مجلس نسبت به اظهارات اخیر روحانی انتقاد کرد که در ادامه لاریجانی گفت باید با ادبیاتی صحبت کنیم که این‌گونه مشکلات به وجود نیاید.

ذوالنور: چرا رئیس‌جمهور شأن دستگاه‌های نظارتی را زیر سوال برد/ لاریجانی: با ادبیاتی صحبت کنیم که این مسائل به وجود نیاید

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت ماه۹۷) پس از قرائت گزارش بانک مرکزی درباره نحوه اجرای مواد ۱۵ و ۱۶ قانون رفع موانع تولید از سوی کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی طی تذکری اظهار داشت: چندین بار با آقای سیف رئیس بانک مرکزی مکاتبه شده است که برای موضوع به این مهمی و اوضاع اقتصادی کنونی در کشور حضور داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه برای ارائه گزارش و موضوع با اهمیتی که امروز مطرح شد، رئیس بانک مرکزی حضور نیافت.

بر اساس این گزارش لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اظهارات عنوان کرد که به ما گفته‌اند آقای سیف برای جلسه‌ای مربوط به مسئله ارز نتوانسته است در جلسه امروز حضور یابد.

ذوالنور در پاسخ به اظهارات لاریجانی گفت: اهمیت جلسه امروز قطعاً از جلسه داخلی مهم‌تر است. باید شأن و اهمیت مجلس حفظ شود. باید در این رابطه تذکر داده شود.

بر اساس این گزارش لاریجانی در پاسخ به ذوالنور گفت: بنده این موضوع را به آقای سیف تذکر می‌دهم.

ذوالنور در ادامه تذکر خود عنوان کرد: باید به صورت جدی به این مسئله که موضوع مهم کشور محسوب می‌شود، مجلس ورود کند.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در باره عملکرد دستگاه‌های نظارتی خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس‌جمهور می‌گوید دستگاه‌های نظارتی باید بر اساس قانون عمل کنند نه بر اساس عقل ناقص خود، عقل ناقص که مبنای عملکرد نظارتی نمی‌شود. اگر قرار باشد آقای رئیس جمهور این‌گونه صحبت کند، اگر قرار باشد دستگاه‌های نظارتی بر مبنای قانون عمل کنند و سخن رئیس جمهور این گونه باشد، زیرمجموعه‌های آن هم باید برمبنای قانون عمل کنند، لذا باید بر اساس حفظ شأن مجلس، رئیس مجلس و هیأت رئیسه به صورت جدی‌تر به این مسئله ورود کنند.

این گزارش حاکی از این است که رئیس مجلس در پایان تذکر ذوالنور عنوان کرد: قطعاً دستگاه‌های نظارتی باید بازرسی خود را بر اساس قانون انجام دهند و خواهشی داریم که با ادبیاتی صحبت کنید که این مسائل به وجود نیاید.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه