گذراندن دوره سربازی فارغ‌التحصیلان هنرستانها در رشته‌های تخصصی

آغاز مهارت‌آموزی سربازان از سال جاری

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح برای مهارت آموزی سربازان از اوایل سال ۹۷ خبر داد.

آغاز مهارت‌آموزی سربازان از سال جاری

به گزارشهشت دی، علی زرافشان ، جزئیات برنامه مهارت آموزی سربازان را تشریح و اظهار کرد: ما مستقیما کاری برای آموزش مهارت به سربازان انجام نمی‌دهیم، بلکه تفاهم نامه‌ای  را با ستاد مشترک نیروهای مسلح تنظیم کرده و کارگروه ویژه‌ای را برای انجام امور مشترکی تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: ۶۳ درصد سربازان، فارغ‌التحصیلان مدارس ما هستند، به عبارتی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌اند و می‌توان گفت که ورودی اکثر پادگان‌ها را دانش‌آموزان ما تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه بخشی از این افراد، فارغ التحصیلان هنرستان‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که باید طبق تفاهم نامه از اولویت‌هایی برخوردار شوند. همچنین پیگیری می کنیم تا فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه‌ای، خدمت سربازی را در تخصصی که گذرانده‌اند طی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه از دیگر موکدات تفاهم نامه مذکور است عنوان کرد: به عنوان مثال اگر نیروهای مسلح بخواهند کارگاهی دایر کنند توصیه ما این است طوری کارگاه بزنند که دومنظوره باشد یعنی هم سربازها و هم دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند. از سوی دیگر ما هنرآموزانی داریم که می‌توانند ساعات آزادشان را برای نیروهای مسلح کار کنند.

زرافشان ادامه داد: یکی دیگر از سرفصل‌های این تفاهم نامه انتقال تجربیات در حوزه کارآفرینی است. یکی از پیشنهادات ما این بود که از تجربه کارآفرینی و آموزش همراه با تولید ما استفاده کنند، بخصوص تشکیل بازارچه های کسب و کار و مشارکت دادن سربازها در درآمدی که از کار تولیدی دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کلیه این موارد در دست پیگیری در کارگروه ویژه است گفت: در آخرین جلسه که با حضور وزراء و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار شد، قرار بود اجرای طرح از اوایل امسال شروع شود. کارهای مقدماتی انجام و همایشی ملی برگزار و برنامه تبیین شده است. اکنون  آمادگی‌های زیرساختی برای شروع کار  فراهم است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه