رییس سابق «سیا» وزیرخارجه آمریکا شد

اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به انتصاب «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور رأی مثبت دادند.

رییس سابق «سیا» وزیرخارجه آمریکا شد

به گزارشهشت دی، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دوشنبه شب (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) با انتصاب «مایک پامپئو» به عنوان وزیر خارجه جدید این کشور موافقت کرد.

این در حالی است که تا ساعتی پیش از این نشست، به دلیل اظهار مخالفت «رند پال» جمهوری‌خواه با نامزدی پامپئو، کفه آرا به نفع مخالفان گزینه پیشنهادی برای وزارت خارجه آمریکا سنگینی می‌کرد.

اما دقایقی مانده به رأی‌گیری، پال با بیان اینکه در گفت‌وگوهایش با پامپئو متقاعد شده که او دیگر به دنبال تغییر رژیم در کشورها و اقدام نظامی در منطقه غرب آسیا نیست، گفت به او رأی مثبت می‌دهد.

اما این پایان تردید درباره وضعیت پامپئو نبود و عدم حضور یکی دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه در جلسه رأی‌گیری موجب شد تا برای دقایقی درباره تایید صلاحیت گزینه پیشنهادی تردید به وجود آید.

بر اساس قوانین کمیته روابط خارجی آمریکا، در جریان رأی‌‌گیری برای بررسی صلاحیت یک نامزد، تنها سناتورهای حاضر می‌توانند رأی دهند و رأی‌دهی از طریق نماینده و وکیل قابل پذیرش نیست.

فوت دوست یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه و عدم حضور وی در جلسه رأی‌گیری موجب شد تا نتیجه نهایی ۱۰ به ۱۰ باشد. با این وجود با پادرمیانی و درخواست‌های مکرر «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی، نهایتا یکی از دموکرات‌ها حاضر شد رأی مثبت خود را به ممتنع تغییر دهد، تا نهایتا کمیته روابط خارجی با ۱۰ رأی مثبت، ۹ رأی منفی و یک رأی ممتنع نظر موافق خود با انتصاب پامپئو به وزارت خارجه آمریکا را اعلام کند.

پامپئو پیش از این رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است.

منبع: برنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه