معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

آسیب حدود ۱۱ هزار هکتار از باغات گیلان در پی سرمای اخیر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از آسیب حدود ۱۱ هزار هکتار از باغات استان در پی سرمای اخیر خبر داد.

آسیب حدود ۱۱ هزار هکتار از باغات گیلان در پی سرمای اخیر

به گزارشهشت دی،حبیب جهان ساز  در رشت با اشاره به خسارت وارده بر تولیدات گیاهی ناشی از سرمای شدید هفته گذشته در گیلان اظهار کرد: بارش برف و کاهش دما در ۲۶ و ۲۷ فروردین خسارت‌هایی را به باغات کشاورزی در ارتفاعاتی همچون رودسر، سیاهکل، رودبار و بخش‌هایی از تالش وارد کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱هزار هکتار از باغات گیلان در پی سرما دچار آسیب شده افزود: محصولاتی نظیر فندق، گردو و گل‌گاوزبان ازجمله محصولاتی‌ هستند که شمار خسارت آن‌ها بیش از سایر محصولات باغی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با ابراز نگرانی از بیمه نبودن بخش وسیعی از باغات آسیب‌دیده گفت: بخش اندکی از باغات دارای بیمه هستند و برای باغات غیر بیمه‌شده راهی جز کمک از ستاد حوادث غیرمترقبه وجود ندارد.

جهان ساز با تاکید بر اینکه باغداران باید بیمه باغات خود را در دستور کار قرار دهند تصریح کرد: با توجه به اینکه همه‌ساله بخشی از باغات دچار آفات و بلایای طبیعی می‌شوند لازم است بیمه محصولات باغی و تولیدات گیاهی در دستور کار کشاورزان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه خسارت ناشی از آسیب‌های طبیعی، آفات باغات و تولیدات گیاهی در گیلان تاکنون قابل‌توجه بوده بیان کرد: بالغ‌بر دو هزار میلیارد در تولیدات گیاهی کاهش عملکرد را شاهد هستیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه