شهید صیاد از همه جهات دارای ارزش بودند

صبح امروز مراسم یادواره شهید سپهد صیاد شیرازی در مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه چهارم دریایی با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

شهید صیاد از همه جهات دارای ارزش بودند

به گزارش۸دی نیوز به نقل از پایگاه خبری افق انزلی، امیر سرتیپ ۲ احمد اسدی با اشاره به تمثیلی از اشعار پروین اعتصامی بیان داشت : مردی با شمع سخن می گفت که ،من شب را تا صبح بیدار ماندم و کارهای بسیاری انجام دادم ،نقاشی کشیدم ،گردنبندی که پاره شده بود را نخ کردم ،جامه خودم را دوختم ،و از کارهایی که در طول یک شب انجام داده بود برای شمع حرف می زد ،که در اینجا شمع به سخن می آید و می گوید : کارهایی که برای من شمردی تو انجام ندادی ،بلکه من انجام دادم ،چون من سوختم و روشنایی دادم و اگر من نبودم تو نمی توانستی این کارها را انجام دهی .

وی افزود:  وقتی ما به نام شهدا می رسیم این تمثیل در خاطرم زنده می شود ،اگر شهدا نبودند اگر مردان دریادل تکاور نیروی دریایی نمی جنگیدند و عراق موفق می شد به بخش شرقی خرمشهر هم وارد شود و اگر نیروی دریایی و نیروی زمینی در بیت المقدس ها حضور پیدا نمی کردند ،اکنون ما نمی توانستیم اسم اروند رود را با این قدرت بر سر زبان بیاوریم ،پس این شهدا هستند که راه را برای ما باز کردند تا به این جایگاه برسیم .

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه شهدا برای خدا رفتند نه برای نام و شهرت گفت: شهدا چه کاری انجام دادن که امروز بعد از چندین سال نام و یاد آنها بر سر زبان ماست؟ شهید صیاد شیرازی لحظه به لحظه حرکاتش برای ما درس بود ،شخصی مثل این بزرگوار یک نظامی صرف نبود ،ایشان کسی نیست که بخاطر متحد الشکل بودن لباسش به او نگاه ویژه ای داشته باشیم .

امیر سرتیپ اسدی خاطرنشان کرد: شهید صیاد از همه جهات دارای ارزش بودند ،از جنبه اخلاق سرآمد بودند ،از نظر علمی هم قبل از انقلاب با اینکه اعتقادات مذهبی داشتند و فرماندهان نظامی آن زمان اینگونه نبودند اما فرماندهان زمان شاه به علم این شهید ایمان آورده و او را به آمریکا اعزام می کنند .وقتی شهید صیاد در خاک آمریکا از هواپیما خارج می شود ، بدون درنگ سجاده اش را درون فرودگاه پهن کرده و مشغول نماز می شود .و او قبل از انقلاب در مرکز یک کشور سرمایه داری یاد خدا و نماز را فراموش نکرد .

امیر همچنان عنوان نمود: صیاد دلها وقتی از آمریکا برگشتند یکی از استادان نقشه برداری توپخانه ارتش بودند ،و در بعضی عملیات ها حتی تکاوران هم به پای او نمی رسیدند  و این نشان از بالا بودن سطح علمی ایشان است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : خداوند به کسانی مقام و موقعیت می دهد که فقط به حرف خدا گوش داده اند و کسی که در راه خدا کار کند ،خدا هم الطاف خودش را به او نشان می دهد ،زمانی که شهید صیاد در مناطق عملیاتی مجروح شده بود،پیر مرد و پیر زن های کرد به عیادت او می آمدند ،چرا که دوستش داشتند و می دانستند یک نفر آمده که واقعا برای خدا کار می کند .

 این رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت  : امروز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان ایستاده اند و ما از بیانات ارزشمند ایشان استفاد می کنیم ،چه کسی این را بیمه کرده است ،چه کسی این قدرت را به ما داده و این ترس را در دل دشمنان انداخته است ؟

این شهدای ما بوده اند که باعث شدند ما بتوانیم با قدرت در مقابل دشمنان بایستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه