عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

ارزانی در راه بازار مسکن/ رشد معاملات نزدیک است

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه قیمت مسکن پس از سال ها گرانی اکنون در مرحله ثبات نسبی قرار گرفته است، گفت: بازار مسکن بیش از اینکه درگیر مشکلات واقعی باشد با جو روانی ناشی از اظهارات خلاف واقع درگیر است.

ارزانی در راه بازار مسکن/ رشد معاملات نزدیک است

به گزارش ۸دی، شهرام کوسه غراوی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، گفت: در حال حاضر بازار مسکن بزرگ ترین حباب قیمتی خود در سال های اخیر را تجربه می کند اما این رویه به زودی نزولی خواهد شد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت مسکن پس از سال ها گرانی اکنون در مرحله ثبات نسبی قرار گرفته است، افزود: با خالی شدن حباب قیمتی در بخش مسکن رشد معاملات رخ خواهد داد.

تاثیر ثبات نسبی نرخ ارز به بازار مسکن رسید

وی با تاکید بر اینکه نوسانات ارزی و همچنین رشد رقم تسهیلات مسکن در ماه های اخیر تاثیر در وضعیت بازار مسکن داشته است، تصریح کرد: اکنون با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز در بازار و همچنین تشدید کنترل ها بر نقدینگی تزریق شده به مسکن این بخش به سمت ثبات هدایت می شود.

کوسه غراوی با اشاره به برخی اظهارنظرهای مسئولان و تاثیرگذاری آن بر بازار مسکن، گفت: متاسفانه بازار مسکن بیش از اینکه درگیر مشکلات واقعی باشد با جو روانی ناشی از اظهارات خلاف واقع درگیر است.

دلالان مسکن در تیررس دستگاه های نظارتی

وی ادامه داد: برخورد با دلالی در بازار مسکن یکی از مهم ترین اهرم فشارهای تنظیم نرخ ها در این بازار است که باید از سوی دستگاه های نظارتی همچون سازمان تعزیرات حکومتی به جد دنبال شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به پیشنهاد ارایه وام ۲۰۰ میلیون تومان مسکن، گفت: این نوع وام با توجه به وضعیت فعلی بازار مسکن مناسب بوده با این شرط که تورم حاصل از آن کنترل شده و مقصد نهایی تسهیلات نیز مشخص باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در تلاش برای ارایه طرحی با هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه است که در صورت تحقق آن به طور حتم بازار مسکن از آشفتگی فعلی خارج خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه