نوبخت در نشست خبری:

سامانه «نیما» برای ساماندهی بازار ارز افتتاح می‌شود

سخنگوی دولت از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و گفت: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

سامانه «نیما» برای ساماندهی بازار ارز افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی، محمّدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صبح امروز(دوشنبه ۳ اردیبهشت) در نشست هفتگی خود اظهار داشت: پیش بینی منابع و مصارف بر اساس بودجه سال ۹۶، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه ۹۵، ۱۳ درصد رشد داشته که با قیمت جاری یعنی تورم بوده است.

وی افزود: با توجه به لایحه بودجه، تحقق بودجه در سال گذشته ۱۰۰ درصد بوده اما نسبت به قانون مجلس، ۹۲/۳ بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه صندوق بین المللی پول، در نهم فروردین، اقتصاد ایران را در ۴۰ شاخص و ۷ بند، ارزیابی کرده، تصریح کرد: وضعیت اقتصاد ما در تمام شاخص‌ها مثبت بوده است.

نوبخت با بیان اینکه همه منابعی که بازار ارز دارد شناخته شده است، اظهار داشت: ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد دلار ارز وارد می‌شود و نسبت به تقاضا فزونی دارد، اما اگر قرار باشد هر کس ریالی در جیب دارد بخواهد آن را به ارز خارجی تبدیل کند و یا بخواهد آن را از کشور خارج کند و خانه و بنز در خارج از کشور بخرد فزونی ارز از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ما ارز ۴۲۰۰ تومان را برای همه کالاهای ثبت سفارش شده تأمین می‌کنیم.

سخنگوی دولت همچنین از راه‌اندازی سامانه «نیما» که برای ساماندهی بازار ارز است خبر داد و افزود: این سامانه، امروز با حضور معاون اوّل رییس جمهور افتتاح می‌شود.

نوبخت ادامه داد: یکی از کشورهای همسایه، پس از مسئله اوکراین، خواستار تجارب ما را در زمینه مقابله با تحریم‌‌ها شد.

سخنگوی دولت، تعداد افراد وارد شده به بازار کار در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ را، ۷۹۷هزار و ۳۶۹ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد، ۷۹۰ هزار و ۵۶۱ نفر شاغل شدند.

نوبخت افزود: ۶ هزار و ۸۰۷ نفر نیز به جمعیت بیکار کشور اضافه شد.

وی درباره مدیران دو تابعیتی گفت: مدیر دو تابعیتی تعریف خود را دارد که وزارت اطّلاعات مؤظف شد مدیران دو تابعیتی را شناسایی کند.

نوبخت با بیان اینکه سیاست دولت این است که از مدیران دو تابعیتی استفاده نشود، درباره معاون فراری و دوتابعیتی سازمان محیط زیست اظهار داشت: اطّلاعات دقیقی در باره کاوه مدنی ندارم و از وزارت اطّلاعات خواهم پرسید و اطّلاع می‌دهم.

نوبخت تأکید کرد: ما هم معتقد به مراقبت برای جلوگیری از نفوذ هستیم، اما اگر بگوییم هر کسی که در خارج تحصیل کرده است، نفوذی است، این برخورد افراطی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب حرف دولت این است که ما نمی‌توانیم برای استفاده از منابع انسانی، از گرایش سیاسی خاصی استفاده کنیم، به جلسه شب گذشته مجلس و دولت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه هم این موضوع مطرح شد که چه کنیم تا انسجام داخلی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه من قبلاً فردی را ذخیره نظام خوانده بودم، تصریح کرد: اعتقاد من این است که همه مدیران، سرمایه‌های کشور هستند.

نوبخت ادامه داد: حالا یک فردی در جایی عکسی گرفته که قطعاً کار غیر اخلاقی است، اما اینها بچّه‌های ما هستند و افشای اسرار، کار درستی نیست.

وی افزود: فردی که از سال ۵۸ می‌شناختم الان به علّت ارتباط با ایران، در زندان آلمان حضور دارد و قرار است به آمریکا فرستاده شود.

سخنگوی دولت در مورد اختلاف وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در مورد بند ۹ بیست و هفتم گفت: دولت در این خصوص وارد شد و مصوبه دولت و قانون مجلس شد که این بند ۹ بیست و هفتم فقط برای درمان اختصاص داده شود.

وی در ادامه نشست تصریح کرد: بیشترین پول کشور برای رفاه هزینه می‌شود.

سخنگوی دولت در واکنش به این خبر که در یکی از بیمارستان‌های کرج، نوزاد متولد شده را برای دریافت پول نگه داشتنه‌اند اظهار داشت: این مسأله را پیگیری می‌کنم و در جلسه بعد گزارش آن را خواهم داد.

نوبخت درباره رفع حصر برخی شخصیت‌ها گفت: شاهد محرومیت برخی شخصیت های نظام به دلیل حصر هستیم و دولت موافق آن نیست و در شرایطی که اتحاد بین عربستان و اسراییل ایجاد شده، لازم است ما کنار هم باشیم.

نوبخت تصریح کرد:رییس جمهور تأکید کرده است وزرا روزهای سه شنبه به مجلس بروند و با نمایندگان گفت‌وگو کنند.

سخنگوی دولت در مورد ماجرای بیمارستان کرج اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که خبر کذب بوده و کودک مرخص شده، اما زردی داشته است.

وی از وجود ثبات در بازار ارز خبر داد و افزود: دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار موجود است.

نوبخت با بیان اینکه موضع دولت در مورد فضای مجازی و استفاده از پیام‌رسان‌ها مشخص است و به دسترسی آزاد به اطّلاعات در این فضا اعتقاد دارد، تصریح کرد: دولت، اقدامات اخیر را در راستای رفع انحصار می‌داند و موافق فیلترینگ این فضا نیست.

وی ادامه داد: هر کس بخواهد می‌تواند از این فضا استفاده کند، و طبق بخشنامه دولت، ما هم از پیام‌رسان داخلی استفاده می‌کنیم، اما این اقدامات ارشادی است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود اظهار داشت: حال که آمریکا به عنوان صاحب دلار در قانون ایسا اجازه نمی‌دهد از دلار استفاده کنیم ما هم از ارز یورو استفاده می‌کنیم و با برخی کشورها نیز همان ارز کشور استفاده می‌شود.

نوبخت با اشاره به بازار مسکن اظهار داشت: سیاست دولت در مورد بازار مسکن این است که آن را توسط بخش خصوصی اداره کند اما دولت می‌تواند عندالزوم برای تعادل وارد بازار شود.

وی ادامه داد: دولت در امسال، ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری حمایتی درست می‌کند و با توجه به اینکه نیاز به ۱ میلیون مسکن جدید وجود دارد لذا دولت بافت های فرسوده را احیا می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه