تا کنون ۲هزار و ۱۸۱ تن انواع کود شیمیایی جذب و توزیع شده است

مدیر جهاد کشاورزی فومن: تا کنون ۲ هزار ۱۸۱ تن انواع کود شیمیایی از کل سهمیه شهرستان جذب و توزیع شده است و این میزان مصرف ۶۴ درصد سهیمه شالیزارهای فومن را تشکیل می‌دهد.

تا کنون ۲هزار و ۱۸۱ تن انواع کود شیمیایی جذب و توزیع شده است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم ، ابراهیم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهدا با اشاره به اینکه شهرستان فومن ۱۳ هزار ۸۷۰ هکتار اراضی شالی دارد، افزود: شخم زمستانه تاکنون در۹۰ درصد شالیزارهای فومن انجام شده و به منظور آماده سازی زمین‌های زراعی شخم دوم در ۲۰ درصد شالیزار ها فومن انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن، افزود: تا کنون ۲ هزار ۱۸۱ تن انواع کود شیمیایی از کل سهمیه شهرستان جذب و توزیع شده است و این میزان مصرف ۶۴ درصد سهیمه شالیزارهای فومن را تشکیل می‌دهد.

ابراهیم زاده تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان فومن ۴۷ هزار تن برنج سفید تولید شده است که امیدوارم با مدیریت صحیح منابع و تلاش کشاورزان این میزان تولید امسال افزایش یابد.

وی گفت: از جمله اقدامات مهمی که در سال گذشته در حمایت از حفظ شالیزارهای فومن انجام شده جلوگیری از تغییر کاربری ها بوده است.

مدیر جهادکشاورزی فومن، خاطرنشان کرد: با توجه به منطقی‌تر شدن قیمت برنج زمین‌های کاشتی که در آن سال‌های گذشته کشت برنج صورت نمی‌گرفت امسال به کشت این محصول اختصاص یافت و بدین ترتیب پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش تولید برنج سفید در فومن باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه