رئیس صنعت، معدن و تجارت رودسر خبر داد

بازرسی از بیش از ۵ هزار واحد صنفی در رودسر / ۲۰۰ پرونده تخلف صنفی تشکیل شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از انجام پنج هزار و ۲۹۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

بازرسی از بیش از ۵ هزار واحد صنفی در رودسر / ۲۰۰ پرونده تخلف صنفی تشکیل شد

به گزارش هشت دی،سید هادی حسینی  در رودسر، با اشاره به بازرسی از واحدهای صنفی در این شهرستان در طرح نظارتی ویژه نوروز سال ۹۷ از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه امسال اظهار کرد: بیش از پنج هزار و ۲۹۶ مورد بازرسی و ۲۰۰ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۶۳ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به ۶۰ مورد گشت مشترک در این مدت تصریح کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، فروش کالای قاچاق، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، حراج غیرقانونی، تداخل صنفی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امتناع از عرضه کالا و خدمات، عدم ارائه فاکتور خرید عدم رعایت ساعات کار و ایام تعطیل تعیین‌شده، عدم اخذ پروانه کسب، تعطیلی خودسرانه و غیره از مهم‌ترین موارد تخلفات صنفی بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر بازرسی از ۱۸۰ مورد واحد نانوایی را از فعالیت‌های این اداره اعلام کرد و گفت: در این بازرسی‌ها ۱۳ مورد تخلف به ارزشی حدود ۱۷ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

وی کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، عدم رعایت موازین بهداشتی، تعطیلی خودسرانه، امتناع از عرضه و غیره را از موارد تخلف توسط نانوایی‌های بربری، لواش و سنگک اعلام کرد.

حسینی با اشاره به بازرسی از ۲۲۸ مورد بازرسی در خصوص قاچاق کالا و تشکیل ۱۵ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۶ میلیون ریال افزود: کالاهای مکشوفه سیگار، دخانیات، گوشی تلفن همراه، محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم‌خانگی، گیاهان دارویی، محصولات عطاری، آدامس، صابون، پارچه و غیره است.

وی بازرسی از ۷۹۲ مورد در بخش حمل‌ونقل مسافر و کالا را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و گفت: در این بازرسی‌ها ۸۹ مورد تخلف به ارزش بیش از ۲۲ میلیون ریال تشکیل‌شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر از شهروندان خواست که هر نوع تخلف را با شماره سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی و برخورد با متخلفان اقدام شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه