رئیس‌کل دادگستری گیلان داد

کاهش ۲۳ درصدی ورود زندانی‌ها به زندان/ دستگاه قضا باقدرت در مقابل قاچاق کالا خواهد ایستاد

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: طی سه سال گذشته ۲۳ درصد ورود زندانی‌ها به زندان‌های گیلان کاهش‌یافته است.

کاهش ۲۳ درصدی ورود زندانی‌ها به زندان/ دستگاه قضا باقدرت در مقابل قاچاق کالا خواهد ایستاد

به گزارش هشت دی،احمد سیاوش پور در رشت تحقق شعار سال را از دغدغه‌های قوه قضائیه برشمرد و اظهار کرد: همه باید در راستای تحقق شعار سال اهتمام داشته باشند و از کالای داخلی استفاده کنند.

وی افزود: باید استفاده از کالای خارجی تنها به‌وقت ضرورت یا در صورت عدم وجود کالای مشابه داخلی مورداستفاده قرار بگیرد.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا مهم‌ترین اقدام در راستای حمایت از کالای ایرانی است گفت: دستگاه قضایی باقدرت و منسجم‌تر از همیشه بر مبادی ورود کالا به استان نظارت و راه را بر قاچاق کالا خواهد بست.

سیاوش پور از برگزاری منظم جلسات ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: این ستاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و حمایت قضایی از واحدهای تولیدی استان فعالانه عمل خواهد کرد.

وی به آمار بالای زندانی در کشور اشاره کرد و با معضل خواندن تعداد زیاد آن‌ها تصریح کرد: طی سه سال گذشته ورود زندانیان به زندان‌های گیلان ۲۳ درصد کاهش داشته که این رویدادی مثبت است.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با آسیب‌دیده و آسیب‌زننده برشمردن زندانیان گفت: باید برای بازگشت به جامعه و مشغول کار شدن زندانیان آموزش‌های کاربردی و مهارتی به زندانیان داده شود و این وظیفه مسئولان است.

سیاوش پور بر لزوم تأمین سلامت جامعه و نظارت بیش‌ازپیش بر رستوران‌ها، مراکز تولید و عرضه مواد دارویی و غذایی تاکید کرد و افزود: در جهت حفظ سلامت مردم، نظارت بر این مراکز به‌طور پیوسته ادامه دارد و دادستانی، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی با همکاری سایر نهادهای نظارتی ازجمله دانشگاه علوم پزشکی در راستای پاسداری از حقوق عامه با متخلفان این عرصه به‌شدت برخورد می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه