امام جمعه فومن:

مسئولان شهرستان فومن دغدغه فرهنگی داشته باشند

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه مسئولان و اندیشمندان این شهرستان باید دغدغه فرهنگی داشته باشند گفت: مردم زمانی بدانند کسانی هستند که در زمینه فرهنگی دغدغه دارند آرامش پیدا می کنند.

مسئولان شهرستان فومن دغدغه فرهنگی داشته باشند

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی عصر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جدید در این شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سرمشق همه مدیران باید بیانات مقام معظم رهبری بوده و در دستور کار نیز در انجام امور فرهنگی خود قرار دهند.

امام جمعه فومن با بیان اینکه همه مسئولان و اندیشمندان این شهرستان باید دغدغه فرهنگی داشته باشند گفت: مردم زمانی که بدانند کسانی هستند که در زمینه فرهنگی دغدغه دارند آرامش پیدا می کنند زیرا سرمایه های فرهنگی شهرستان بسیار زیاد است و نیز در این زمینه مسئولان امر باید دقت و تلاش های بسیاری برای شناساندن این سرمایه ها صورت دهند.

وی با اشاره به اینکه فومن شهر آیت الله بهجت(ره) ، آیت الله اریب(ره) و مفاخر و سرداران است و ما در مقابل این علما و اندیشمندان رسالتی داریم که باید به درستی انجام دهیم تصریح کرد: به بحث حجاب نیز باید توجه بیشتری شود که اگر کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد این کوتاهی به دستگاه های فرهنگی باز می گردد.

صفوی با بیان اینکه مدت زمان بین وفات حضرت آیت الله اریب فومنی(ره) و حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) به عنوان هفته “علم و تقدیر از علما” نامگذاری شده است خاطرنشان کرد:  همزمان با ششم  اردیبهشت سالروز رحلت آیت الله اریب فومنی، مراسم گرامیداشت این عالم ربانی در این شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه فومن با بیان اینکه برگزاری جشن نیمه شعبان در این شهرستان قابل تقدیر است اما بهتر است که نگذاریم در این مراسمات آلات لهو و لعب استفاده شود ابراز داشت: پیشنهاد می کنم از حافظان قرآن کریم، اهالی قلم و کسانی که درسال ۹۶  آثاری به چاپ رسانده اند توسط مسئولان حمایت شده و یا طی مراسمی از این افراد تجلیل به عمل آید.

فرماندار فومن نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هر کتابی اگر در حوزه فرهنگ عمومی در این شهرستان به چاپ رسیده باشد و مورد تائید اعضای فرهنگ عمومی قرار بگیرد در حد توان خود حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه جشن نیمه شعبان در شهرستان فومن به صورت خیلی خاص، زیبا و خودجوش برگزار می شود خاطرنشان کرد: جشن نیمه شعبان در فومن با فضاسازی و کمک های مردمی به شکل خاصی در این شهرستان برگزار می شود که در نظر داریم تا با صورت مستندسازی ثبت ملی شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه