یادواره شهدای هسته ای در شهرستان آستارا برگزار شد

همزمان با روز ملی فناوری هسته ای، یادواره شهدای هسته ای در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) آستارا با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

یادواره شهدای هسته ای در شهرستان آستارا برگزار شد

به گزارش۸دی نیوز به نقل آستارا خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین محبوب علیزاده دادستان شهرستان آستارا شب گذشته در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) آستارا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،امام شهداء،ایثارگران و اهل قلم که یاری گر انقلاب بودند گفت:شهداء از جایگاه ویژه ای نزد پروردگار برخوردارند و پیمان خداوند در این زمینه شش رکن دارد.

DSC_9584

وی به تفسیر آیه ۱۱۱ سوره توبه پرداخته و ادامه داد:مردم ایران اسلامی با تمام توان حتی با اندک چیزی از رزمندگان جبهه ها حمایت نمودند و در این آیه مبارک فروشندگان جان شهداء؛خریدار خداوند رحمان، قیمت بهشت و رضوان در مکان جبهه های نبرد حق علیه باطل با وعده حق الهی و رضای خداوند از شهداست.

DSC_9576

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شهداء از کمال نفس برخوردارند اضافه نمود:آنان با خداوند معامله کردند و به این مقام والا رسیدند. آنان از خدا راضی و پروردگار نیز از آنان رضایت دارد.

وی اظهار کرد:همه ما شهداء را با مکتب سیدالشهداء و قیام کربلا می شناسیم.

DSC_9586

دادستان کل آستارا با عنوان اینکه دشمن همواره از فرهنگ و مکتب شهادت هراس دارد بیان کرد:معیار ما معنویت است و جوانان ما با اتکال به خداوند و پشتکار به این مراتب علمی دست یافته اند.

وی با اشاره به اینکه عالم جلوه خداست عنوان کرد:دشمن با به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای به گمان خود ضربه ای به نظام اسلامی زده اما راه و منش شهدای هسته ای هم چنان در جوانان این سرزمین جریان دارد.

DSC_9596

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه همه ما مدیون شهداء هستیم تصریح کرد:مسئولان باید با خدمت صادقانه در پاسداشت خون شهداء تلاش کنند و خداوند حافظ و نگهدار مقام عظمای ولایت باشد.

DSC_9599

پایان بخش برنامه ها قرائت دعای نورانی و پرفیض فرج و مداحی توسط کربلایی خلیل خوبکار بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علی
ان شاء الله اونجا(آستارا) مثل صومعه سرا نشده. یادمه برای برگزاری مراسم نه دی در محلی که عرفا به کارهای انقلابی شهر اختصاص داره مراجعه شد ولی مسئولین نهادهای وابسته به انقلاب مسائلی مانند موفق نبودن دولت رو مطرح کردن و در نهایت مراسم در جای دیگه برگزار شد. احتمالا اگه در صومعه سرا بخوایم مراسم شهدای هسته ای بگیریم آقایان بگن دولت موافق نیست .
در حاشیه