معاون بهبود تولیدات دامی:

سالانه‌ ۱۴۸ هزار تن گوشت سفید در استان گیلان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ‌به اشاره به وجود ۸۰۰ واحد مرغداری در گیلان گفت:‌ سالانه‌ ۱۴۸ هزار تن گوشت سفید در استان گیلان تولید می‌شود.

سالانه‌ ۱۴۸ هزار تن گوشت سفید در استان گیلان تولید می‌شود

به گزارش ۸دی، میرحجت علی‌اکبرنژاد اظهار داشت:‌ استان گیلان دارای ۸۰۰ واحد مرغداری به ظرفیت تولید حدود ۱۸ میلیون قطعه مرغ در هر دوره است که در این واحدهای تولیدی و صنعتی سالانه به میزان بیش از ۱۴۸ هزار تن گوشت سفید تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ از این ۱۴۸ هزار تن تولیدی گوشت سفید مراکز تولیدی و صنعتی فعال، حدود ۴۰ درصد آن به استان‌های همجوار استان گیلان صادر می‌شود و حدود ۶۰ درصد آن نیز در داخل استان گیلان به مصرف عموم مردم می‌رسد.

علی‌اکبر‌نژاد تعداد واحدهای فعال استان گیلان در عرصه تولید گوشت قرمز را محدود اعلام و تصریح کرد:‌ بیشتر نیازهای استان گیلان در حوزه گوشت قرمز توسط واحدهای کوچک روستایی تأمین می‌شود و مراکز تولیدی و صنعتی زیادی در بخش تولید فرآورده گوشت قرمز در استان گیلان فعال نیستند.

وی از واردات نیازمندی‌های استان گیلان در بخش گوشت قرمز خبر داد و بیان داشت:‌ با توجه به این شرایط و عدم وجود مراکز تولیدی فعال و مورد نیاز در عرصه دام و طیور،‌ گوشت قرمز مصرفی بازار استان گیلان معمولاً و به ناچار از استان‌های دیگری نظیر اردبیل و قزوین تأمین می‌شود.

علی‌اکبر‌نژاد در مورد نحوه اعطای تسهیلات به فعالان واحدهای تولیدی ‌دام و طیور نیز ابراز داشت:‌ در حال حاضر پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه در گردش به فعالان این حوزه‌ها از طریق ثبت نام در سامانه الکترونیکی “بهین‌یاب‌” سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در حال انجام است.

وی از سامانه دیگری تحت عنوان “سامانه ‌کارا”‌ نام برد و خاطرنشان کرد: فعالان عرصه تولید دام و طیور گیلان می‌توانند از طریق مراجعه به این دو سامانه نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند اما آن‌چه که در این مسیر کمی مشکل ایجاد کرده برخی ضوابط خاص بانک‌ها در اعطای تسهیلات است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به بحث شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان نیز اشاره کرد و گفت:‌ هیچ‌کدام از واحدهای تولیدی صنعتی و مرغداری‌های استان گیلان در بحران اخیر شیوع آنفلوآنزای پرندگان، دچار مشکل نشدند و فعالیت‌های آنها به‌طور عادی ادامه پیدا کرد.

علی‌اکبر‌نژاد علت عدم آلودگی واحدهای تولیدی گیلان به ویروس آنفلوآنزا را برشمرد و افزود:‌ اغلب واحدهای جوجه‌کشی گیلان برای تأمین تخم‌ مرغ مورد نیاز خود به خارج استان وابسته هستند که با رعایت نکات ایمنی و قرنطینه توانستند از شیوع بیماری در واحدهای خود جلوگیری به‌عمل آورند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تولید گوشت سفید استان گیلان از طریق شرکت‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود گفت:‌ رعایت نکات بهداشتی،‌ مدیریت اصولی،‌ تجربه و دانش علمی فعالان واحدهای صنعتی گیلان در عرصه تولید گوشت سفید از جمله دلایل بارز در عدم شیوع بیماری آنفلوآنزا در این واحدها است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه