عملیات اجرایی پل ۵۵ راه‌آهن قزوین- رشت به اتمام رسید

سرپرست اداره‌کل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه دو از اتمام عملیات اجرایی پل ۵۵ راه‌آهن قزوین- رشت خبر داد و گفـت: با تکمیل پل ۵۵ یکی از آخرین و البته حساس‌ترین نقاط اتصال راه‌آهن قزوین- رشت توسط مهندسان ایرانی به اتمام رسید.

عملیات اجرایی پل ۵۵ راه‌آهن قزوین- رشت به اتمام رسید

به گزارش ۸دی، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، علی اکبر مردی ضمن اعلام این خبر گفت: اتمام عملیات اجرایی پل ۵۵ در راه‌آهن قزوین- رشت با بهره‌مندی از دانش و تخصص مهندسان ایرانی به عنوان یکی از آخرین نقاط اتصال این خط ریلی به انجام رسید.

وی افزود: پل کیلومتر ۵۵ ‌مهمترین بخش عملیات اجرایی محور قزوین- رشت محسوب می‌شودکه از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور  می‌کند و به منظور اتمام عملیات اجرایی این پل، آزادراه قزوین- رشت به مدت ۱۷ روز مسدود شد.

سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو در خصوص حجم عملیات صورت گرفته در این پل اظهار داشت: ۴۳۰۰ تن ورق فولادی، ۱۴۰۰ تن آرماتور در این پل به کار گرفته شده و ۵۲ عدد شمع به طول ۱۰۶۶ متر در این پل حفاری شده است.

مردی خاطرنشان کرد: در این پل ۱۰ پایه وجود دارد که بلندترین آن حدود ۱۸ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و به منظور احداث آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرپرست اداره کل ساخت و توسعه راه آهن منطقه دو در ادامه از اتمام عملیات زیرسازی این خط ریل خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون زیرسازی این محور با پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد در مراحل نهایی کار قرار دارد و تا اواسط اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

مردی تکمیل عملیات اجرایی تونل ۸۵۰ متری در محدود شهر رودبار را از دیگر اقدامات مهم در راه‌آهن قزوین- رشت دانست و گفت:‌ احداث تونل شماره ۱۰ نیز به دلیل ساختار زمین‌شناسی منطقه یکی از مشکل‌ترین بخش‌های عملیاتی این راه‌آهن محسوب می‌شد که هفته گذشته تکمیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه