با حضور ناصر وحدتی؛

دوره آموزشی قصه گویی گیلکی در رشت برگزار شد

دومین دوره آموزشی یک روزه قصه گویی گیلکی با حضور استاد ناصر وحدتی، نویسنده، هنرمند، پژوهشگر و آهنگساز فولکلور گیلانی و جمعی از کتابداران گیلان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار شد.

دوره آموزشی قصه گویی گیلکی در رشت برگزار شد

به گزارش ۸دی، در این دوره آموزشی یک روزه که در ادامه دوره های آموزشی قصه گویی گیلکی در سال۱۳۹۶ و با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، معاون توسعه کتابخانه ها و امور همکاری ها، کتابداران کتابخانه های استان و مسئولین ستادی برگزار شد، در خصوص جنبه های مختلف قصه ها و متل های گیلکی مطالبی بیان شد.

ناصر وحدتی خواننده گیلانی قصه های گیلکی را دارای منزلت و مقام بسیار والایی در فرهنگ این سرزمین عنوان و حفظ بسیاری از این قصه های بومی را بدست پدران و مادرانمان و از طریق سینه به سینه عنوان کرد. این پژوهشگر گیلانی قصه ها را تنها ابزار انتقال فرهنگ های بومی اصیل در گذشته و حال دانست و بر ضرورت پاسداشت دقیق و بدون تغییر این میراث گرانبها تاکید کرد.

نویسنده و آهنگساز مطرح گیلانی در ادامه این دوره آموزشی به بیان شیوه های مختلف قصه گویی برای سنین مختلف پرداخت و با خوانش برخی از معروفترین قصه ها و متل های گیلانی این دوره یکروزه را به پایان برد.

گفتنی است اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز با هدف پاسداشت فرهنگ بومی و محلی و آشنایی کتابداران استان گیلان با فرهنگ غنی گیلان اقدام به برگزاری این دوره آموزش کرده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه