رئیس صندوق رفاه دانشجویان خبرداد

ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی با مشارکت دانشگاه‌ها در سال جاری

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: امسال با مشارکت دانشگاه‌ها ساخت حدود ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی در کشور آغاز می‌شود که با ساخت این تعداد خوابگاه، مشکلی از لحاظ کمبود فضای خوابگاهی در کشور وجود ندارد.

ساخت ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی با مشارکت دانشگاه‌ها در سال جاری

به گزارش هشت دی،ذوالفقار یزدانمهر در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال اختصاص درآمدها و اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویی حدود ۲۰ درصد رشد داشته که در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تسهیل در مشکلات دانشجویان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه در دانشگاه‌ها، گفت: ۵۰ هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه‌اند که امسال علاوه بر اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی، ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات فراهم شده تا بتوان با مشارکت دانشگاه‌ها ساخت حدود ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی را آغاز کرد. با ساخت این تعداد خوابگاه، مشکلی از لحاظ کمبود فضای خوابگاهی وجود ندارد.

یزدانمهر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۲۰ خوابگاه ملکی و ۳۲۰ مورد خوابگاه غیر دولتی داریم، اظهار کرد: در استان چهار محال و بختیاری نیز ساخت خوابگاه پسران در دانشگاه شهرکرد و تکمیل خوابگاه دانشکده هنر فارسان با تامین اعتبار انجام خواهد شد تا کمبودی از لحاظ خوابگاه در استان نداشته باشیم.

وی با اشاره به صنعتی کردن آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها گفت: ارتقاء کیفیت غذا و تنوع از مزیت‌های صنعتی کردن آشپزخانه‌ها و رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها است. در این راستا سال گذشته ۴۶ دانشگاه نسبت به صنعتی کردن آشپزخانه اقدام کردند که امید است تا پایان سال جاری با مشارکت دانشگاه‌ها مابقی آن‌ها نیز صنعتی شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد محیطی امن و آرام برای دانشجویان دختر جاده‌های تندرستی در مجتمع‌های خوابگاهی دانشجویان دختر ایجاد می‌شود و امکانات ورزشی لازم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا بتوان فضای با نشاط در دانشگاه ایجاد کرد و دانشجویان از تندرستی لازم برخوردار شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه