درخواست سبحانی‌فر درباره تعرفه‌ واردات خودرو‌های هیبریدی

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید تدابیری اتخاذ کرد که خودروهای هیبریدی دارای حجم موتور پایین‌تر از ۲۰۰۰ سی سی وارد کشور شوند.

درخواست سبحانی‌فر درباره تعرفه‌ واردات خودرو‌های هیبریدی

به گزارش هشت دی،رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور نیازمند بررسی‌های کارشناسی دقیقی است، گفت: در شرایط کنونی که شهرهای بزرگ کشور درگیر معضل آلودگی هوا هستند، لازم است که شرایط  تهیه خودروهای هیبریدی برای مردم هموار شود.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه مصرف سوخت در کشور روز به روز بالا رفته و متعاقب آن شهرهای بزرگ کشور به ویژه در ماه‌های سرد سال همزمان با وارونگی هوا با آلودگی‌های خطرناکی روبرو می‌شوند، بنابراین کاهش  تعرفه خودروهای هیبریدی پایین‌تر از ۲۰۰۰ سی سی و ترغیب مردم برای استفاده از این خودرو‌ها می‌تواند موجب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و در پی ‌آن کاهش آلودگی شهرهای بزرگ شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: از آنجا که براساس قانون، خودروهای بالای ۲۰۰۰ سی سی جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شوند که واردات آنها ممنوع است و با توجه به محدود بودن منابع ارزی کشور، باید تدابیری اتخاذ کرد که تنها  آن دسته از خودروهای هیبریدی مجوز ورود به کشور را بدست آورند که علاوه بر قیمت مناسب، دارای حجم موتور  پایین‌تر از  ۲۰۰۰ سی سی باشند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه مقام معظم رهبری استفاده از کالاهای خارجی که دارای مشابه داخلی نیستند را  به شرط لوکس‌‌ نبودنشان  بلامانع دانسته‌اند، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه در حال حاضر خط تولید بومی برای خودروهای هیبردی در کشور وجود ندارد، بنابراین ضمن توجه به حجم خروج ارز از کشور باید تعرفه واردات خودروهای هیبریدی زیر ۲۰۰۰ سی سی کاهش یابد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه