۲۳ میلیارد ریال به ۴۰۰خانوار عشایر یزد پرداخت شد

رئیس اداره امور عشایری یزد گفت: پارسال ۲۳ میلیارد ریال وام ارزان قیمت به ۴۰۰خانوار عشایر استان یزد پرداخت شد.

۲۳ میلیارد ریال به ۴۰۰خانوار عشایر یزد پرداخت شد

به گزارش ۸دی،حسن زارع روز شنبه در حاشیه نشست شورای کشاورزی ابرکوه  اظهار کرد: این میزان وام ارزان قیمت در بخش سرمایه در گردش و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، فرآورده های لبنی به عشایر استان پرداخت شده است .
رئیس اداره امور عشایری استان تاکید کرد: همچنین پارسال هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت پنج ساله برای جبران بخشی از خسارت ناشی از خشکسالی به آنها پرداخت شده است .
وی با بیان اینکه بخاطر بحران آبی و تدوام خشکسال مراتع استان فقیر هستند افزود: در نیمه دوم فروردین ماه امسال عشایر استان به مناطق ییلاقی استان فارس کوچ کردند.
زارع ادامه داد: با وجود ۲دهه خشکسالی و فقر مراتع ، عشایر این استان پارسال چهار هزار و ۳۸۰ تن فرآورده دامی و لبنی به ارزش ۴۵۰ میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال تولید کردند.
این مسئول با اشاره به مشارکت عشایر استان در تولید ۲۰ درصد صنایع دستی و تبدیلی و ۲۵درصد گوشت قرمز یاد آور شد: پارسال برای تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام عشایر چهار هزار تن جو با قیمت یارانه ای در اختیار یکهزار و ۳۰۰ خانوار عشایر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بخش عمده در آمد عشایر استان از طریق پرورش دام سبک به دست می آید، افزود: پارسال سه میلیارد ریال صرف خدمات رسانی و زیر ساخت ها نظیر آبرسانی ، حفر چاه مالداری و مرمت راه های عشایری شد.
وی تامین آب مورد نیاز دام را بسیار ضروری خواند و ادامه داد: پارسال بخشی از آب شرب دام عشایر از طریق یکهزار و ۵۰۰ دستگاه تانکر ۱۰هزار لیتری توزیع شده است .
جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان های ابرکوه و خاتم زندگی می کنند، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر شامل یکهزار و ۳۰۰ خانوار است.
عشایر این استان از ایلات بختیاری ، خمسه و قشقایی اند که به پرورش ۱۴۰هزار راس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر مشغول هستند.
عشایر ابرکوه با ۴۲۰ خانوار و ۲هزار نفر جمعیت در مناطق هارونی ، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند.
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه