علت ۹۵ درصد شکایتهای دارویی، درج قیمت های قبلی است

همه ساله افزایش قیمت داروها توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود که این رقم در سال جاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

علت ۹۵ درصد شکایتهای دارویی، درج قیمت های قبلی است

به گزارش ۸دی، جواد تاج کی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر کارخانه های داروسازی بسته های مختلف دارویی را در بازه زمانی ۶ تا یکسال و به بصورت حجم انبوهی با قیمت قبلی روانه بازار می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اعلام قیمت جدید اقلام دارویی از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تغییر قیمت های جدید بر روی بسته دارویی وجود ندارد و این موضوع مشکلاتی را بوجود می آورد.
تاج کی افزود: همین داروهای تولیدی کارخانه ها با قیمت قبلی توسط شرکت های توزیع کننده در اختیار داروخانه ها قرار می گیرد و داروخانه ها با قیمت جدید به مشتری عرضه می کنند.
وی بیان کرد: بر این اساس وقتی بیمار و یا مراجعه کننده پس از خرید دارو ، قیمت درج شده را با قیمت اعلام شده از داروخانه مقایسه کرده و داروخانه را به گرانفروشی متهم می کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: همین تغییر قیمت ها و درج آن در بسته بندی داروهای مختلف، چند سالی است به یک معضل اساسی در کشور تبدیل شده و بیماران و مراجعه کنندگان را با سردرگمی مواجه می کند.
وی اظهار کرد: درج قیمت جدید بر روی بسته بندی های دارو هزینه بالایی می خواهد و امکان پذیر نبوده و این مشکل همچنان باقی است.
این دارو ساز خاطر نشان کرد: در برخی موارد ممکن است داروهای مورد نیز بیماران با برندهای خاص در داروخانه ای موجود نباشد، اما داروهایی با برندهای دیگر در داروخانه های وجود دارد که نیاز بیماران را برطرف می کند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان و بیماران به این موضوع توجه داشته باشند،که امکان تامین همه برندهای یک دارو در داروخانه ها در استان حتی در سطح کشور وجود ندارد و این موضوع امری طبیعی است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون تمامی اقلام دارویی مورد نیاز استان به ویژه بیماران خاص در داروخانه های استان به اندازه کافی تامین شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
تاج کی افزود: همه ساله افزایش قیمت داروها توسط سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود که این رقم در سال جاری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
به گفته تاج کی، داروخانه موظفند بر اساس قیمت های اعلام شده دارو را به بیماران ارائه کنند و شهروندان در صورت گرانفروشی، مشکلات غذایی و آگاهی از کمبودهای دارویی استان موارد را با شماره تلفن ۳۳۵۵۰۱۰۰ و ۱۰۱ مرکز اطلاع رسانی غدا و داروی این معاونت در میان بگذارند.
وی خاطر نشان کرد: موارد و شکایات احتمالی شهروندان و بیماران نیز در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ داده می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۱۰ داروخانه دولتی و خصوصی در استان فعال است که از این تعداد حدود ۷۰ داروخانه در شهر زنجان واقع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه