روی هندوانه نمک بریزید تا شیرین تر شود!

با دیدن این موضوع ممکن است تعجب کنید و حتی بخندید اما اگر روی هندوانه نمک بریزید شیرین تر خواهد شد.

روی هندوانه نمک بریزید تا شیرین تر شود!

به گزارش ۸دی،هندوانه میوه ی شیرین ودلچسبی است که این روزها در خانه ی همه پیدا می شود. هندوانه اگر شیرین باشد مورد پسند خواهد بود. جالب است بدانید که اگر روی هندوانه نمک بریزید شیرین تر می شود! شاید فک کنید که این مساله امکان پذیر نیست اما با توجه به ساختار هندوانه، نمک می تواند هندوانه را شیرین تر کند. ابتدا این مقاله را بخوانید تا با علت شیرین تر شدن هندوانه با نمک آشنا شوید و سپس این کار را امتحان کنید.

اگر هندوانه را در زیر میکروسکوپ بررسی کنید، خواهید دید بافت این میوه متشکل از هزاران سلول بسیار کوچک است. همه این سلول‌ها دارای غشایی هستند که ما از آن به عنوان یک غشای نیمه تراوا نام می‌بریم.

از ویژگی‌های منحصر به فرد غشاهای نیمه تراوا این است که آب به آسانی به آنها وارد یا از میانشان خارج می‌شود. در هندوانه این سلول‌ها شبیه به کیسه‌های محتوی آب میوه هستند.

یکی از ویژگی‌های نمک این است که آب را به خود جذب می‌کند. اگر در جایی تراکم نمک بیشتر باشد و در قسمتی که در مجاورت آن است تراکم نمک کمتر باشد، آب از قسمتی که تراکم نمک کمتر است به قسمتی که تراکم نمک بیشتر است حرکت خواهد کرد.

وقتی شما مقداری نمک در سطح هندوانه می‌پاشید در مجاورت سلول‌هایی که دارای غشای نیمه تراوا هستند قسمتی با غلظت بالای نمک ایجاد می‌کنید و به این ترتیب آب درون سلول‌های تشکیل‌دهنده بافت میوه به سطح میوه منتقل خواهد شد که طعم و مزه میوه را نیز با خود انتقال می‌دهد و به این ترتیب قسمتی از هندوانه که روی سطح پوست میوه قرار گرفته است و در حقیقت همان قسمت خوراکی میوه است، شیرین‌تر خواهد شد.

اگر مقدار نمکی که روی سطح میوه می‌ریزید بیشتر باشد در این صورت طعم شورمزه نمک به شیرین تر شدن هندوانه غالب خواهد شد و شما شوری آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

هندوانه و طالبی از جمله میوه‌های پرطرفدار در فصول گرم سال هستند. اما خوردن این میوه‌ها بانمک علاوه بر این که می‌تواند ریشه در عادات افراد و یا علاقه آنها به خوردن میوه‌ها و غذاهای شورمزه داشته باشد، از دیدگاه علمی راهکاری برای بهبود طعم و مزه میوه است.

اما اگر متوجه شده‌اید هندوانه‌ای که خریده‌اید طعم و مزه خوبی ندارد و شیرین نیست به شما پیشنهاد می‌کنیم براساس این حقیقت علمی، مراحل زیر را انجام دهید و به این ترتیب متوجه خواهید شد که طعم و مزه آن به میزان قابل توجهی بهبود پیدا خواهد کرد.

در اولین مرحله باید میوه هندوانه را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.

قبل از این که پوست میوه را از آن جدا کنید مقداری نمک روی سطح آن بپاشید و حدود ۲۰ دقیقه آن را در همین وضعیت قرار دهید.

به این ترتیب، به تدریج آب‌میوه از سلول‌های پوست به بخش خوراکی آن منتقل خواهد شد و هنگامی که هندوانه را می‌خورید نه‌تنها شورمزه نخواهد بود، بلکه در مقایسه با قبل شیرین‌تر نیز خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه