مصرف ماست همراه با این غذا کبدتان را چرب می‌کند

یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از ماست همراه با گوشت شدیداً نهی می‌شود، چرا که ماست به شدت بلغم زاست و خلط غلیظ تولید می‌کند و سردی عارضی وارد کبد می‌شود، به همین دلیل به مرور زمان کبد به سمت چرب شدن پیش می‌رود.

مصرف ماست همراه با این غذا کبدتان را چرب می‌کند

به گزارش ۸دی، مهدی فهیم متخصص تغذیه درباره ارتباط غذاها با بیماری اظهار داشت: طب سنتی طبق آموزه‌های آن بهداشت محسوب می‌شود و پزشکی اوج بهداشت است.
به گفته وی چین با جمعیت بیش از یک میلیاردی خود کمترین واردات دارو را دارد و این در حالی است که ایران بیشترین واردات دارو را دارد زیرا که طب سنتی در چین بسیار مورد توجه قرار گرفته است ولی در ایران توجه به طب سنتی کمتر است.
این متخصص طب سنتی افزود: این نشان دهنده این است که ما از علوم احدادی خود به خوبی استفاده نکرده‌ایم، در طب سنتی مسائلی وجود دارد که همه گیر است.
وی با بیان اینکه اینکه مدیریت بر رفتارهای غذایی در جامعه بر عهده کیست؟ بیان داشت: آیا وزارت بهداشت در کنار توجه به درمان، به نحوه صرف غذا در غذاخوری‌ها نیز توجه دارد؟

فهیم درباره نحوه غذا خوردن اضافه کرد: افراد از غذاهایی که در معده ماندگاری بیشتری دارد و سنگین است کمتر استفاده کنند به عنوان مثال گوشت به دلیل مدل بافتی که دارد به هضم بیشتری احتیاج دارد،البته گوشت کبابی دیر هضم تر است و مصرف ماست همراه با غذاهای گوشتی یکی از عوامل بروز کبد چرب است.

این متخصص طب سنتی افزود: اگر ترکیباتی همراه با گوشت وارد بدن شود، هضم را راحت‌تر می‌کند، البته استفاده از ماست همراه با گوشت شدیداً نهی می‌شود چرا که ماست به شدت بلغم زاست و خلط غلیظ تولید می‌کند و زمان بیشتری در معده می‌ماند و میزان ترشیدگی زیاد است و کیموس مده غلیظ وارد کبد می‌شود و به دلیل اینکه به راحتی از کبد خارج نمی‌شود در کبد بیشتر می‌ماند و سردی عارضی وارد کبد خواهد شد، به همین دلیل به مروز زمان کبد به سمت چرب شدن پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف سماق در کنار غذاهای گوشتی موجب هضم بهتر غذا می‌شود. همچنین، اسید اوریک موجب در غذا را شکسته و هضم را راحت تر می‌کند.

منبع: بهداشت نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه