عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

سهم ۸ هزار میلیارد تومانی خارجی‎‌ها از بازار سیگار ایران / ۲۶ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور جود دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در زمینه پوشاک ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد و این رقم در خصوص سیگار ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان آن به جیب تولیدکنندگان خارجی می‌رود.

سهم ۸ هزار میلیارد تومانی خارجی‎‌ها از بازار سیگار ایران / ۲۶ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور جود دارد

به گزارش ۸دی، سیدجواد حسینی‌کیا، در خصوص حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در حوزه حمایت از کالای ایرانی رعایت چند نکته لازم است، یکی از این موارد نظارت جدی بر کیفیت است و کالای ما با توجه به افزایش کیفیت باید صادرات محور باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کالای ایرانی باید قدرت رقابت پذیر داشته باشد در غیر این‌صورت حمایتی از آن شکل نمی‌گیرد، گفت: هزینه تمام شده در تولیدات صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردا است، در حال حاضر یکی از مشکلات کشور تفاوت قائل نشدن بین مالیات بر ارزش افزوده تولید و مصرف است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، افزود: خودروسازان و یا تولیدکنندگان برای کالاهای که مصرف می‌کند به‌عنوان مصرف کننده تلقی می‌شوند که این مسئله باعث می‌شود در نهایت مصرف کننده واقعی ۱۰ بار ۹درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت ‌کند که این موضوع قیمت تمام شده کالا را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نتیجه افزایش قیمت تمام شده کاهش قدرت رقابت پذیری محصولات تولید داخل در بحث قیمتی است، عنوان کرد: این مشکلات را باید با طراحی سامانه جامع‌ای که از تولید تا مصرف را رصد می‌کند برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید با نرخ پایین تسهیلات بانکی از تولید حمایت کنند تا صنعت کشور جان تازه‌ای دریافت کند و احیاء شود، ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید در مسیر حمایت از کالای ایرانی به آن توجه کنیم فرهنگ‌سازی است، باید فرهنگ‌سازی شود تا با افتخار کالای ایرانی را مصرف نماییم و به نسل جدید نیز استفاده از کالای ایرانی را القاء کنیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانیکه مبارزه با قاچاق کالا نیز جدی گرفته نشود تولید رونق نمی‌گیرد، تصریح کرد: در زمینه پوشاک ۱۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد و این رقم در خصوص سیگار ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۸ هزار میلیارد تومان آن به جیب تولیدکنندگان خارجی می‌رود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلای در پایان با تاکید بر اینکه حدود ۲۶ میلیارد دلارکالای قاچاق در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمینه مصرف سیگار که سود آن به جیب دیگران و سودجویان می‌رود وزارت بهداشت و درمان ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت می‌کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه