جزیره ” فیلیسیتی و سارا کینگ ” برای چندمین بار صاحب راه آهن شد، اما گیلان نه!!!+ تصاویر

در حالیکه دیگر شاید برخی از بازیگران این سریال حتی زنده نباشند برای چندمین بار شاهدیم که این جزیره! صاحب راه آهن می شود ، و گیلان همچنان منتظر تمام شدن پروژه راه آهن خود است!!!

جزیره ” فیلیسیتی و سارا کینگ ” برای چندمین بار صاحب راه آهن شد، اما گیلان نه!!!+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی  ۸دی نیوز این روزها شاهد پخش چندمین باره سریال ” داستانهای جزیره” و شخصیتهای آن ( عمه هتی ، سارا ، فیلیسیتی و …) هستیم . این سریال که محصول سال ۱۹۸۹ یعنی قریب به ۲۵ سال پیش است  به زندگی «خانواده کینگ» در اوائل قرن بیستم می‌پردازد .  بیش از یک قرن یعنی چیزی حدود ۱۰۰ سال پیش!

شاید  قسمتهایی اخیری که  از سیما پخش می شود برای مردم گیلان بسیار جالب توجه باشد زیرا در حالیکه دیگر شاید برخی از بازیگران این سریال حتی زنده نباشند برای چندمین بار شاهدیم که این جزیره! صاحب راه آهن می شود ، و گیلان همچنان منتظر تمام شدن پروژه راه آهن خود است!!!

k263_road_to_avonlea

اما یکی دیگر از نکات جالب توجه این است که به روایت  برخی اسناد تاریخی ، گیلان دارای اولین راه آهن کشور بوده است!

مسیر راه آهنی  از بندر انزلی و پیره بازار به رشت وجود داشته که بعدها جمع آوری شده‌است. تنها بازمانده این مسیر یک لوکوموتیو بخار است که بر روی آخرین قطعه چندمتری ریل، هنوز در داخل محوطه سازمان بنادر انزلی خودنمایی می‌کند و تاریخ ۱۸۴۸ را بر روی خود دارد. ۱۲ کیلومتر از این مسیر تا اواسط دوره رضا شاه همچنان مورد استفاده بوده‌است. پس اولین و قدیمی‌ترین راه آهن همان مسیر بندر انزلی به پیر بازار و رشت است. (منبع:شبکه خبری صنعت حمل و نقل)

ghatar

در حالی که مسئولین و استاندار فعلی قول شنیده شدن سوت قطار در خرداد ماه سال جاری را به مردم گیلان داده بودند اما تقریباً از زمان نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری دیگر پروژه رها شده و پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

 

IMG_6235

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه