سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس پاسخ داد:

آیا قانون اجازه جذب معلم از طریق آزمون استخدامی را می‌دهد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به صراحت قانون برنامه ششم توسعه در خصوص جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، درباره برگزاری آزمون استخدامی توضیح داد.

آیا قانون اجازه جذب معلم از طریق آزمون استخدامی را می‌دهد؟

به گزارش ۸دی، سید حمایت میرزاده ، در خصوص برگزاری آزمون استخدامی ۱۷ هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در همه شهرها شعبه دارد و کار اصلی آن تربیت معلم است و اساتید بسیار خوبی در این دانشگاه‌ها مشغول تدریس هستند لذا کسانی که وارد آن می‌شوند، به نوعی استخدام‌شده تلقی می‌شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش هر تعداد که نیاز به معلم دارد باید مجوز پذیرش بیشتر را به این دانشگاه‌ها بدهد و از طریق این دانشگاه‌ها جذب صورت گیرد.

وی ادامه داد: معلمی یک موضوع تخصصی است و هر لیسانسه‌ای نمی‌تواند معلم شود. معلم در کنار دورس تخصصی باید شیوه تدریس و نوع تدریس و شیوه روانشناسی  و تربیتی تدریس را بیاموزد و به همین دلیل این دانشگاه‌ها رسالت تربیت معلم دارند و اساتید این دانشگاه واقفند که دانشجویان این دانشگاه معلم خواهند شد و فیزیکدان و ریاضی‌دان نخواهند شد.

میرزاده تصریح کرد: باید در جذب معلمان، هر تعداد دانش‌آموخته‌ای که در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وجود دارد، در اولویت قرار بگیرد و اگر این تعداد تعیین و تکلیف بشود، کمبود معلم را جبران خواهد کرد.

این نماینده مجلس افزود: اولویت در استخدام باید از دانش‌آموختگان این دو دانشگاه باشد و در اولویت‌های بعدی باید معلمانی که وضعیت آنان مانند حق التدریسی ها و نهضتی ها چندین سال است که تعیین و تکلیف نشده است، مورد ارزیابی قرار بگیرد و تلاش شود آنها هرچه زودتر جذب آموزش و پرورش شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه، استخدام معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صورت بپذیرد، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بطور دقیق نظارت دارد و اگر تخلفی در این بابت از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت بگیرد، با متخلفین برخورد خواهد شد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه