۴۹۰ مرکز درمانی به ایثارگران گیلانی خدمات ارائه می‌دهند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تأکید بر اینکه خدمات درمانی و بیمه‌ای به نحو مطلوبی به جانباران و ایثارگران گیلانی ارائه می‌شود گفت:‌ ۴۹۰ مرکز درمانی گیلان خدمات رایگان را به ایثارگران استان ارائه می‌دهند.

۴۹۰ مرکز درمانی به ایثارگران گیلانی خدمات ارائه می‌دهند

به گزارش ۸دی،‌ عبدالله پاکاری صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ با حمایت‌ها و هماهنگی‌های بنیاد ‌شهید استان گیلان هم‌اکنون ۴۹۰ مرکز درمانی و بیمارستان در سطح استان خدمات رایگان به ایثارگران و جانبازان گیلانی ارائه می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان عنوان کرد: جانباران و ایثارگران سربازانی هستند که برای پاسداری از انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند و مقوله مهمی که این روزها برای این قشر از جامعه اهمیت پیدا می‌کند مباحث پیرامون درمان و ارائه خدمات توانبخشی به آنان است.

پاکاری با اشاره به قرارداد منعقد شده با شرکت بیمه دی تصریح کرد‌:‌ بنیاد شهید استان گیلان معمولاً برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به جامعه ایثارگران قراردادهایی را با سازمان‌های بیمه‌ای منعقد می‌کند و امسال نیز برای انجام این مهم قرارداد همکاری را با شرکت بیمه دی به امضاء رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام مراحل درمانی و تهیه انواع داروها توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود بیان داشت:‌ ۴۹۰ بیمارستان،‌ درمانگاه و مرکز درمان سرپایی در استان گیلان با بیمه دی طرف قرارداد هستند و ایثارگران می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به سهولت از این مراکز دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت:‌ در مواردی که امکان تهیه داروی خاص مورد نیاز از مراکز طرف قرارداد وجود ندارد نیز تمهیداتی اندیشیده شده تا جانبازان و ایثارگران گیلانی با ارائه رسیدهای لازم، تمام هزینه‌های درمانی انجام شده را از بنیاد شهید استان دریافت کنند.

پاکاری به موضوع دریافت حق پرستاری برای خانواده‌های شهدا و جانبازان اشاره و تصریح کرد:‌ در حال حاضر جانبازان واجد شرایط بالای ۵۰ درصد، این خدمات را دریافت می‌کنند و برای آن‌هایی که زیر ۵۰ درصد هستند نیز طبق ضوابط و مقررات تعیین شده تصمیم‌گیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی نحوه پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های شهدا را برشمرد و افزود:‌ بر اساس قانون برنامه ششم توسعه این امر به تکالیف بنیاد شهید اضافه شد اما به علت وجود مشکلات اعتباری سال قبل انجام نشد و از فروردین امسال با تأمین منابع مالی مورد نیاز نخستین مرحله آن به حساب مشمولان واریز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ‌در مورد اجرای قانون کسر خدمت ایثارگران نیز گفت:‌ طبق قانون برنامه ششم توسعه تسهیلات ویژه‌ای در این مورد برای خانواده‌های جانبازان در نظر گرفته شد یعنی اگر درصد جانبازی یا ماه اسارت آن‌ها به ۲۴ ماه رسید یکی از فرزندانشان از خدمت سربازی معاف می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه