هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

قهرمان، سکوی پرش برای رسیدن به نایب‌قهرمانی/ سبز‌پوشان انتقام شکست سنگین دور رفت را می‌گیرند؟

از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال تیم ذوب‌آهن اصفهان میزبان پرسپولیس تهران است؛ جدال دو تیمی که در آسیا از گروه خود صعود کرده‌اند می‌تواند جذاب باشد.

قهرمان، سکوی پرش برای رسیدن به نایب‌قهرمانی/ سبز‌پوشان انتقام شکست سنگین دور رفت را می‌گیرند؟

به گزازش هشت دی،هفته بیست و نهم لیگ برتر روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه و با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان برگزار می‌شود و تیم ذوب‌آهن اصفهان به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت.

سبز‌پوشان اصفهانی که سخت به دنبال نایب‌قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی هستند کار دشواری برابر قهرمان زودهنگام لیگ دارند و باید تمام توان خود را به کار گیرند؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی که با تساوی در هفته گذشته جایگاه دومی را از دست دادند امیدوارند با کسب پیروزی در این دیدار و عدم نتیجه‌گیری رقبا بار دیگر به رده دوم باز گردند.

پرسپولیس اما که خیالی آسوده به اصفهان سفر کرده است شاید به کسب تساوی نیز راضی باشد و به آب و آتش نزند؛ شاگردان برانکو که همچون ذوب‌آهن به دور حذفی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا صعود کرده‌اند می‌توانند از این دیدار به عنوان بازی تدارکاتی بسیار خوب جهت آمادگی بیشتر در دور حذفی آسیا استفاده کنند.

* داوران دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

این بازی از ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه و در ورزشگاه فولادشهر آغاز خواهد شد و حسین زرگر به همراه آرمان اسعدی، حسن انتظاری و روح‌الله شریفی قضاوت این بازی را بر عهده دارند.

* محرومان و مصدومان دو تیم

سبز‌پوشان در این دیدار محروم ندارند اما مصدومیت جزیی مهران درخشان‌مهر و ربیع عطایا شاید سبب شود قلعه‌نویی در این دیدار از آن‌ها استفاده نکند؛ تیم پرسپولیس اما برای این بازی محروم و مصدوم ندارند و همه بازیکنان با نظر کادر فنی می‌توانند در ترکیب این تیم قرار بگیرند.

* نتایج بازی‌های گذشته

شاگردان امیر قلعه‌نویی هفته گذشته مهمان فولاد خوزستان بودند و در پایان با نتیجه ۱ بر ۱ متوقف شدند؛ ذوبی‌ها با کسب ۱۳ پیروزی، ۱۰ تساوی و ۵ شکست در ۲۸ هفته گذشته و با ۴۹ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر حضور دارند.

شاگردان برانکو در پرسپولیس نیز در ۲۸ هفته گذشته ۱۸ برد، ۷ تساوی و ۳ شکست در کارنامه دارند و با کسب ۵۱ امتیاز در جایگاه نخست جدول قرار دارند؛ پرسپولیس هفته گذشته برابر پارس جنوبی جم با نتیجه ۱ بر ۱ به تساوی رسید.

* تاریخچه بازی‌های دو تیم

ذوب‌آهن و پرسپولیس تا کنون در لیگ برتر ۳۳ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین سبز‌پوشان ۱۰ پیروزی کسب کرده‌اند و سهم پرسپولیس نیز ۱۲ برتری بوده است و ۱۱ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۳۳ بازی انجام شده بین دو تیم ۹۱ گل به ثمر رسیده است که پرسپولیس ۴۹ گل و ذوب‌آهن ۴۲ گل زده‌اند؛ پر‌گل‌ترین دیدار نیز به بازی برگشت فصل گذشته باز می‌گردد که با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید.

امیر قلعه‌نویی در شش تقابل اخیر خود با برانکو ۴ باخت و ۲ تساوی کسب کرده است و در این دیدار به دنبال کسب پیروزی است؛ بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با برتری قاطع ۴ بر صفر پرسپولیس همراه بود..

* بهترین گلزنان دو تیم

مرتضی تبریزی با ۱۳ گل بهترین گلزن ذوب‌آهن است و کیروش استنلی و سید‌محمد‌رضا حسینی به ترتیب ۷ و ۵ گل برای ذوبی‌ها به ثمر رسانده‌اند؛ در تیم پرسپولیس نیز علی علیپور با ۱۸ گل بهترین گلزن این تیم و لیگ برتر است و فرشاد احمد‌زاده ۵ گل به ثمر رسانده است.

به گزارش فارس، برنامه کامل بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

یک‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه

پدیده مشهد – مشکی‌پوشان

ذوب‌آهن اصفهان – پرسپولیس تهران

استقلال خوزستان – سپاهان اصفهان

سپیدرود رشت – فولاد خوزستان

تراکتور‌سازی تبریز – صنعت نفت آبادان

سایپا – گسترش فولاد تبریز

استقلال تهران – پیکان

پارس جنوبی جم – نفت تهران

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه