مترجم جدید مایکروسافت آفلاین هم کار می‌کند

نسخه جدید مترجم مایکروسافت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به صورت آفلاین نیز کار می‌کند.

به گزارش ۸دی، اپلیکیشن ترجمه مایکروسافت روی اندروید، آی‌اواس و آمازون فایر با آپدیت انجام شده قادر به ترجمه به صورت آفلاین است.

نکته قابل اهمیت اینکه توسعه هوش مصنوعی روی مترجم مایکروسافت نه بر اساس یک تراشه خاص روی یک گوشی هوشمند، بلکه روی اغلب گوشی‌های موجود صورت گرفته و بنابراین بیشتر گوشی‌های هوشمند بازار توانایی نصب و استفاده به صورت آفلاین را دارند.

سیستم جدید مایکروسافت بر اساس الگوریتم‌های یادگیری ماشین / Machine Learning بنا شده و در مقایسه با نسخه قدیمی، کم حجم‌تر هم شده است.

فعلا زبان‌های عربی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ابتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی آپدیت شده و سایر زبان‌ها نیز به زودی به روزرسانی شده و قابلیت ترجمه آفلاین را پیدا خواهند کرد.

به گفته «Arul Menezes»، مدیر ماشین ترجمه مایکروسافت، سال گذشته مایکروسافت تلاش خود را با گوشی هوآوی میت ۱۰ شروع کرد اما حالا بدون نیاز به تراشه مخصوص هوش مصنوعی، موفق به توسعه ترجمه آفلاین، شبیه ترجمه‌های انسانی و نه ماشینی شده است.

کیفیت ترجمه در نسخه جدید بالا رفته و تنها محدودیت گوشی هوشمند در مقایسه با یک دیتاسنتر قابل ذکر است که به زودی این موضوع نیز رفع خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه