امام جمعه انزلی:

نباید در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بی تفاوت ماند

امام جمعه انزلی با بیان اینکه نمی شود در برابر مفاسد اجتماعی و اقتصادی بی تفاوت بمانیم و بگوییم حضور ما فقط در جبهه های نظامی است، گفت: نباید در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بی تفاوت باشیم.

نباید در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بی تفاوت ماند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به سالروز ولادت امام حسین (ع) ؛ امام سجاد (ع) و حضرت قمر بنی هاشم روز پاسدار و جانباز را تبریک گفت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه نکات بسیار مهم و قابل توجهی در نام گذاری روز پاسدار وجود دارد افزود: اگر در وجود ما زهد و ساده زیستی و ایثار نباشد ما تاسی به این بزرگواران نکرده ایم، یکی از ویژگیهایی که باید مورد درس قرار گیرد این است که در وجود این انوار مقدسه، انسان اوج تعالی شخصیت فردی را می بیند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین گفت: توجه نسبت به خود و خودسازی با عبادت و عبودیت و تضرع در پیشگاه خداوند از حیث تقویت های درونی و الهی تحقق می یابد و اگر اینگونه نشود نمی توانیم بگوییم پاسدار اسلام هستیم.

شمس الدین تاکید کرد: برای مصون ماندن از این تهدید ها باید توجه به خودسازی و معنویات داشته باشیم که ماه رجب و شعبان از بهترین ماه ها برای خود سازی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) در عرصه جهاد با ظلم از همه چیزشان گذشتند تصریح کرد: ما به عنوان پاسداران انقلاب و حافظان این نظام اسلامی و ارتش و سپاه و آحاد جامعه باید حفظ ارزش های الهی را بر هر چیز دیگری اولیت قرار دهیم و به تعبیر رهبری مسئولان در جمهوری اسلامی نمی توانند در برابر گناه و ترویج آن بی تفاوت بمانند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه از اصول دیگر زندگی ائمه (ع) شناخت وظیفه و حضور در عرصه های مختلف جهاد و تلاش است گفت: جهاد و تلاش در همه عرصه های میدان جهاد و نفس و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در هر عصر و زمان باید مد نظر باشد، انسان مومن و پاسدار دین خدا و نظام اسلامی ، باید توجه کند در عرصه های جهاد جایش خالی نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خاطر نشان کرد: نمی شود در برابر مفاسد اجتماعی و اقتصادی بی تفاوت بمانیم و بگوییم حضور ما فقط در جبهه های نظامی است، نباید در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال بی تفاوت باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: تحت هیچ شرایطی انسان مومن و پاسدار قرآن و دین خسته نمی شود و در مواجهه با مشکلات مبتلا به یاس و نا امیدی نخواهد شد ، انسان مومن همواره باید امیدوار و با نشاط باشد و در مسیری که مربوط به او است مجاهدت کند.

برخورداری از فضیلت و شجاعت در همه ادوار از دیگر ویژگی هایی بود که امام جمعه بندرانزلی در رسای انسان های مومن و پاسداران دین خدا بیان کرد و افزود: انسان مومن و پاسدار حق باید اگاه و بصیر و شجاع باشد و با هر گونه انحرافی در جامعه مقابله کند،نمی توانیم جوی درست کنیم و بگوییم این اقا هرچه می گوید درست است حتی اگر در برابر رهبری بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین به انتشار نامه ای از سوی جمعی از بسیجیان نیز اشاره و تاکید کرد: ما این جمع را بسیجی نمی دانیم ، انسان بسیجی اینگونه نیست که شاخص دیگری جز ولایت برای خود بسازد ، این کارها مقابله با جایگاه رهبری است.

در ادامه سخنان باتاکید بر دلجویی از خانواده شهدا اظهار کرد: آحاد مردم و مسئولان وظیفه دارند نسبت به تکریم خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران اهتمام لازم را داشته و گذشت زمان نباید خدمت رسانی و تکریم این خانواده ها را کمرنگ کند.

وی با اظهار تشکر از مسئولانی که همواره سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان را در دستور کار خود دارند افزود: نباید تکریم خانواده های شهدا و جانبازان تنها به سرکشی و گرفتن عکس یادگاری و انتشار آن در فضای مجازی خلاصه شود چرا که این بزرگواران، یادگاران رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حریم ولایت هستند و باید همگی در جهت رفع مشکلات زندگی و معیشتی آنان تلاش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه