مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا خبر داد

پرداخت ۷۱ فقره وام بهسازی مسکن روستایی در آستارا / ایجاد اشتغال با اجرای طرح‌های بوم‌گردی در روستاهای آستارا

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا بابیان اینکه سال گذشته ۷۱ فقره وام در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال پرداخت‌شده است گفت: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون دوهزار و ۶۸۲ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌اند.

پرداخت ۷۱ فقره وام بهسازی مسکن روستایی در آستارا / ایجاد اشتغال با اجرای طرح‌های بوم‌گردی در روستاهای آستارا

به گزارش هشت دی،هومان بصیر شامگاه پنج‌شنبه  در آستارا با اشاره به سال‌روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ امام(ره) اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار محروم روستایی یکی از اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام خمینی(ره) در ۲۱ فروردین‌ماه سال ۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) را نشان‌دهنده اهتمام ویژه ایشان به امر تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه دانست و گفت: مردم مؤمن و باگذشت ایران از طریق حساب ۱۰۰ برای تأمین مسکن محرومان انفاق می‌کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا بابیان اینکه سال گذشته ۷۱ فقره وام در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به ارزش ۱۳ میلیارد ریال پرداخت‌شده است تصریح کرد: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون دوهزار و ۶۸۲ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و بهسازی شده‌ است.

بصیر به اخذ ۱۸۴ فقره سند روستایی اعم از متقاضیان و اراضی بنیاد طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای طرح سنددار کردن روستاها تاکنون یک‌هزار و ۹۴۵ جلد سند روستایی در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان صادر شده است.

وی تعداد طرح هادی روستایی قابل‌اجرا در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا طی یک سال گذشته را ۹ طرح با اعتباری بالغ‌بر هشت‌میلیارد و ۳۲ میلیون ریال دانست و افزود: از این تعداد طرح، سه طرح در روستاهای کانرود، بیجاربین و قره‌سو اجرا شده و ۶ طرح دیگر نیز در انتظار پرداخت مطالبات هستند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا بابیان اینکه طی یک سال گذشته طرح هادی هشت روستای بخش مرکزی و لوندویل این شهرستان تهیه و مورد بازنگری قرار گرفته است گفت: برای تهیه و بازنگری طرح هادی این تعداد روستا ۶۷۲ میلیون ریال هزینه شده است.

بصیر به قابلیت اجرای طرح‌های بوم‌گردی در ۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آستارا با هدف اشتغال و ماندگاری روستائیان در روستاها اشاره کرد و گفت: برای این شهرستان، ساخت ۱۸۰ خانه بوم‌گردی پیش‌بینی‌شده که از ۵۱ طرح ارائه‌شده توسط دهیاری‌ها، ۶ طرح در کارگروه شهرستانی به تصویب رسیده است.

وی حداقل مساحت موردنیاز جهت ساخت بناهای بوم‌گردی در اراضی دارای کاربری مسکونی را ۵۰۰ مترمربع و اراضی دارای کاربری گردشگری را یک‌هزار مترمربع دانست و افزود: برای هر یک از طرح‌های بوم‌گردی ۶۰۰ میلیون ‌تا یک‌میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت پیش‌بینی‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا بابیان اینکه احداث یک شناگاه دومنظوره مجهز به دو بخش مردانه و زنانه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان قرار گرفته است گفت: این شناگاه بااعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال قرار است در طرح سالم‌سازی سفیر امید احداث شود.

بصیر با قدردانی از تمام افرادی که سال گذشته در راستای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، محرومیت‌زدایی و بهسازی روستاهای شهرستان آستارا با بنیاد همکاری کرده‌اند، گفت: هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین مسکن محرومان و بهسازی محیط روستایی است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه