نتایج اقدامات منطقه آزاد انزلی، امسال نمایان می شود

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اقدامات در حال انجام در این سازمان گفت: از امسال نتایج مثبت کارهای صورت گرفته به تدریج نمایان می شود.

نتایج اقدامات منطقه آزاد انزلی، امسال نمایان می شود

به گزارش هشت دی،رضا مسرور عصر پنجشنبه در سی و سومین نشست ماهانه توسعه با عنوان تحلیل ریسک های پیش رو، کسب و کار با رویکرد بین المللی، ملی و منطقه ای در رشت افزود : زیر ساخت ها بمنظور توسعه مبادلات تجاری از جمله ساخت واحدهای صنعتی برای فراوری و بسته بندی محصول و احداث پارک لجستیک در بندر کاسپین در حال آماده سازی است.
وی اظهار کرد: ما هنوز سردخانه در بنادرمان نداریم؛ در حالیکه در نسل سوم و چهارم بنادریست که شهرک های صنعتی را در خود دارد.
مسرور با اشاره به اهمیت مزیت های نسبی استان، قرار گرفتن گیلان در مسیر کریدورهای بین المللی را یکی از مزیت های نسبی دانست و خاطرنشان کرد: توجه به مبادلات تجاری و برطرف کردن نیازهای کشورهای دیگر را باید برای توسعه مدنظر قرار داد.
وی با بیان اینکه چینی ها از چهار مسیر محصولات شان را به اروپا عبور می دهند، اظهار کرد: باید مسیر جدیدی را از منطقه آزاد انزلی تعریف و لازم است مزیت رقابتی ایجاد کنیم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی یکی دیگر از مزیت های گیلان را گردشگری دانست و گفت: بدون آماده بودن زیر ساخت چه در بخش خشکی و چه دریایی، گردشگری متحول نمی شود.
وی افزود: در حوزه گردشگری دریایی مارینا را تعریف کردیم که بنادر گیلان از آستارا ، انزلی و کاسپین تا تالش و چمخاله را به هم متصل می کند و موجب اشتغالزایی می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ریسک های جهانی گفت: ریسک شاخص ارز یا دلار، فروپاشی موسسات مالی سایه و بحران بانکی پیش رو و ریسک جهانی مالی از ریسک های جهانی هستند.
مسرور با بیان اینکه شرایط امروز کشور پیچیده تر از گذشته است، گفت: هرکسی بایستی در هر سمتی هست، کار ویژه ای را در حوزه خود ارائه دهد تا اعتماد مردم تقویت شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در سخنانی با بیان اینکه پنج محور توسعه برای استان مشخص کرده ایم، گفت: مهمترین و بیشترین دغدغه استان، محیط زیست است که اگر به آن توجه نکنیم ، زمینه های دیگر هم دچار رکود خواهد شد.
کیوان محمدی یکی دیگر از محورهای توسعه را کشاورزی دانست و افزود: از آنجایی صنعت و محیط زیست در تعارض با هم قرار می گیرند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برنامه هایی را برای اینکه چه راهکاری پیش بگیریم تا این تعارض بوجود نیاید ، در دست دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه