ولایتی: فکر تجزیه سوریه توهم است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اگر فکر می کنند با فشار به سوریه این کشور تجزیه می شود، ادعایی واهی و توهم است زیرا سوریه متحد است و دیر یا زود آمریکایی ها از آنجا اخراج می شوند.

ولایتی: فکر تجزیه سوریه توهم است

به گزارش ۸دی، علی اکبر ولایتی بعداز ظهر پنجشنبه در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) تهران، اظهار کرد: برخی کشورهای فرصت طلب منطقه، گاهی به نفع سوریه و گاهی علیه آن اقداماتی را انجام می دهند اما بدانند این سیاست ها ماندگار نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر عربستان یمن را ترک نکند، یمن باتلاق عربستان سعودی می شود آنچنان که ویتنام برای آمریکایی ها شد.
ولایتی درباره برجام اظهار کرد: اینها فکر می کنند که از طریق برجام می توانند به ایران فشار بیاورند و می خواهند از برجام، پوسته بدون محتوا باقی بماند که ما این را قبول نداریم؛ گویا تقسیم نقش کرده اند؛ آمریکایی ها در حضور منطقه ای، فرانسه در زمینه موشک و انگلیس هم پیشتاز است.
وی تاکید کرد: ما اینها را قبول نداریم؛ برجام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و فکر نکنند که اگر از برجام خارج شوند، ایران پایبند می ماند؛ اگر برجام را پاره کنند ما آن را به آتش می کشیم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه موضع ایران در منطقه خود این است که در کنار سایر برادران مسلمان، امت واحده اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: ایران به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت در این منطقه اجازه نمی دهد مرزها تغییر کند و باید تمامیت ارضی هر کشوری محفوظ بماند‌‌.
وی افزود: مصلحت امت اسلامی به وحدت است و هر کاری که دشمنان می کنند ما باید برعکس آن را انجام دهیم.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه