قربان بردیف: سردار سختی کشید چون غیرحرفه‌ای بود

سرمربی فعلی روبین‌کازان سرانجام در خصوص انتقال‌های جنجال‌برانگیز این مهاجم ایرانی به همراه او از روبین‌کازان به روستوف و بالعکس پاسخ داد.

قربان بردیف: سردار سختی کشید چون غیرحرفه‌ای بود

به گزارش ۸دی، روزنامه خبرورزشی نوشت: بردیف در مصاحبه با سایت «اخبار فوتبال روسیه» در خصوص آزمون، شکاری و حتی حقیقی سخن گفت.

آیا ارتباط شما با مدیریت روبین‌کازان نتیجه پرونده انتقال جنجالی سردار به روستوف را تغییر داد؟
خیر، من فکر می‌کنم اخبار درستی در خصوص انتقال سردار منتشر نشده است. در قرارداد سردار با روبین‌کازان بندی قرار داشت که او می‌توانست با پرداخت ۲٫۵میلیون دلار به هر تیمی که خواست برود. روستوف این مبلغ را پیشنهاد داد اما از آن‌جا که روبین‌کازان یک ماه به این پیشنهاد پاسخ نداد آزمون آزاد بود این تیم را ترک کند. بنابراین سردار آزمون به عنوان یک بازیکن آزاد راهی روستوف شد و تمامی اسناد آن هم موجود است.

قرارداد فعلی سردار با روبین‌کازان چگونه است؟
ما با او قرارداد سفید و سه ساله امضا کرده‌ایم که هیچ بندی هم برای آزاد شدن او در آن وجود ندارد. او به ما اعتماد دارد و قیمتی را در قراردادش قید نکرده است.

نقطه ضعف آزمون چیست؟
ضعف بزرگ او این است که شرایط و فشارها را کنترل نمی‌کند. او فصل قبل پیشنهادات دیوانه‌کننده‌ای داشت. همه باشگاه‌های بزرگ با من و پدرش صحبت کردند که در این بین باشگاه‌هایی از لیگ برتر همچون آرسنال و اورتون و حتی سلتیک از اسکاتلند هم حضور داشتند. رئیس ایرانی اورتون با خود من تماس گرفت و سعی کرد با انتقالی میلیونی او را به خدمت بگیرد. سطح توجهات به سردار و شهرت او دیوانه کننده بود و او نتوانست این موضوع را مدیریت کند. او پس از یک فصل خوب به عنوان یک ستاره به روبین آمد و سرش در ابرها بود. من از خدا سپاسگزارم که در این فصل او را این‌گونه آزمایش کرد، حتی اگر این چند گل را هم نمی‌زد، بهتر بود. من به آزمون گفتم که خدا در این شرایط و در اوج شهرت تو را آزمایش می‌کند. تو فرصت‌های زیادی خواهی داشت اما دیگر هرگز گل نخواهی زد برخلاف زمانی که در روستوف با فقط ۲ یا ۳ فرصت در هر بازی آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای داشتی. همین غیرحرفه‌ای بودن باعث شد تا او فصل سختی را تجربه کند.

آیا این دوره افت او را تقویت خواهد کرد؟
دوره‌هایی مثل این ضروری هستند. خوشحالم که او این دوره را پشت سر گذاشت.

روبین این تابستان شکاری را هم جذب کرد. آیا او هم مثل آزمون بازیکن خوبی است؟
او هم پتانسیل بالایی دارد اما اکنون در شرایط آمادگی کامل نیست و در حال شکل‌گیری است. نام شکاری در فهرست بهترین بازیکنان جوان جهان هم وجود داشت.

آیا بازار فوتبال ایران فراتر از درک اروپایی‌هاست؟
بازار فوتبال ایران بی‌حد و حصر است که خیلی‌ها آن را نمی‌شناسند.

پس این بازار توسط دیمیتری سامارنکن کشف شد؟
اگر منظور شما خرید علیرضا حقیقی است باید بگویم که ما از قبل او را می‌شناختیم اما روبین‌کازان در سال ۲۰۱۲ بدون مشورت با ما او را جذب کرد. در حالی که حقیقی از بازیکنان آن زمان ما ضعیف‌تر بود و این فقط یک انتقال تجاری بود. حقیقی فرصت باارزش خود را از دست داد و بعدها تیم ملی ایران را هم از دست داد و قرضی به تیم‌های دیگر رفت. با این حال او می‌تواند به یک دروازه‌بان خوب تبدیل شود.

انتظار شما از آزمون در آینده چیست؟
فکر می‌کنم او خودش را در جام جهانی ثابت خواهد کرد. او در آینده توانایی خود را در یک باشگاه عالی درک خواهد کرد. من توانایی‌های او را می‌شناسم و در خصوص حضورش در تیم‌های بزرگ شکی ندارم. خیلی سخت است که کسی دوئل هوایی را از سردار ببرد ضمن اینکه در کنار این او بازیکن پرسرعتی هم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه