نماینده مردم لنگرود در مجلس:

واردات بی‌رویه کشاورزی داخلی را مختل کرده است/ ایران بهترین ابریشم دنیا را دارد اما ابریشم خارجی با تعرفه صفر وارد می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد در واردات محصولات کشاورزی گفت: واردات ۶۳ میلیون تنی برنج علیرغم نیاز ۵۰۰ هزار تنی خیانت به کشاورزان است.

واردات بی‌رویه کشاورزی داخلی را مختل کرده است/ ایران بهترین ابریشم دنیا را دارد اما ابریشم خارجی با تعرفه صفر وارد می‌شود

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به ۳ موضوع برنج، ابریشم و گندم اشاره کرد و گفت: واردات بی‌رویه حوزه کشاورزی را با مشکلات بزرگی مواجه کرده است.

تنها ۵۰۰ هزار تن برنج برای واردات به کشور نیاز داریم

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پیش از این وزارت جهاد از عدم اختیار خود در حوزه واردات می‌گفت که این موضوع در مجلس اصلاح شد و  از وزارت صنعت به وزارت جهاد انتزاع شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری حمایت از کالای داخلی را در مسیری درست هدایت می‌کنند،لذا نباید شاهد واردات بیش از اندازه محصولات کشاورزی باشیم.

وی در ادامه سرانه مصرف برنج در کشور را ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال دانست و افزود: تنها ۵۰۰ هزار تن برنج برای واردات به کشور نیاز داریم اما در حال حاضر ۳ میلیون تن از مبادی ورودی کشور واردات داریم.

تعرفه واردات موز باعث شده این میوه به جای سیب و پرتقال ایرانی در سبد کالای مردم قرار بگیرد

لاهوتی ادامه داد: گندم را با باسماتی مخلوط کرده و جشن خودکفایی گرفته‌ایم که به نظر می‌رسد کارشناسی مغرضانه‌ای صورت گرفته باشد. همچنین روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ تن ابریشم تولید می‌کردیم و تعرفه واردات آن ۲۰۰ درصد بود؛اما این میزان به ۱۵ درصد واردات از چین رسید و در حالی که می‌گفتیم باید تعرفه واردات کالا از این کشور افزایش یابد، کاهش یافت و آمریکا این تعرفه را کاهش داد تا کالای چینی را در کشور خود محدود کند.

ایران بهترین ابریشم دنیا را دارد اما ابریشم خارجی با تعرفه صفر وارد می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه عده‌ای صاحب منافع نمی‌گذارند واردات کاهش یابد، عنوان کرد: ابریشم ایران بهترین ابریشم دنیا است اما متأسفانه ابریشم خارجی با تعرفه صفر وارد می‌شود.

وی همچنین درباره واردات موز خاطرنشان کرد:تعرفه واردات موز به  ۵ درصد رسیده که باعث شده این میوه به جای سیب و پرتقال ایرانی در سبد کالای مردم قرار گیرد و ۵۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها بماند.

افزایش قیمت چای با میزان تورم همخوانی ندارد/ زنان شالیکار رماتیسم گرفته‌اند

بائوج لاهوتی با بیان اینکه امروز برنجکاران نمی‌توانند برنج خود را به فروش برسانند، گفت: زنان شالیکار رماتیسم گرفته‌اند؛ اما شما در۳ ماه گذشته ۳ نامه نوشتید که نامه اول برای واردات برنج بود و نامه دوم با اصرار ما برای ممنوعیت آن اما باز هم تحت فشار قرار گرفته و اجازه واردات برنج را صادر کردید.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشاورزان را تبدیل به سرایدار سرمایه‌داران کرده‌اید،خاطر نشان کرد: افزایش قیمت چای تنها ۴ درصد بوده که با میزان تورم همخوانی ندارد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه