دردیدار مدیرکل کتابخانه های گیلان با رییس دادگستری استان مطرح شد

اجرای پویش کتابخوان مجازی در گیلان/ ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در عدم آگاهی است

رئیس کل دادگستری گیلان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از دکتر هادی نوری دعوت کرد تا به منظور تشریح اقدامات این مجموعه و بررسی راه های همکاری بیشتر در جلسه اتی شورای قضایی استان گیلان شرکت نماید.

اجرای پویش کتابخوان مجازی در گیلان/ ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در عدم آگاهی است

به گزارش ۸دی، هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار با احمد سیاوش پور رئیس دادگستری گیلان با اشاره به بخشنامه اخیر شورای فرهنگ عمومی کشور درخصوص همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف کشور در ترویج فرهنگ مطالعه، بر ضرورت تعامل همه بخش های جامعه برای تحقق این هدف مشترک تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام در حوزه نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اقدامات بسیاری به انجام می رساند خاطرنشان کرد: امروز کتابخانه های عمومی نه تنها وظیفه و رسالت اصلی خود در این امر را به انجام می رساند بلکه در کنار دیگر نهادهای متولی فرهنگی تلاش مضاعفی می نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ادامه به برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان با محوریت معرفی کتاب توسط نخبگان جامعه نیز اشاره کرد و گفت: طی ماه های گذشته این نشست ها را نظام مندتر و برای اقشار مختلف مسئولین برگزار می کنیم که از آن جمله نشست کتاب خوان مدیران، شهرداران، فرمانداران، بانوان مسئول و کارکنان ادارات و دستگاه ها بوده است.

نوری در همچنین به حضور مجموعه کتابخانه های عمومی در فضای مجازی نیز اشاره کرد و از طرح پویش کتاب خوان مجازی برای معرفی کتاب توسط همه مردم را گوشه ای از این اقدامات عنوان کرد. وی در تشریح این طرح نیز یادآور شد: در اجرای پویش کتاب خوان مجازی فرد می بایست با معرفی کتاب در مدت کمتر از۵ دقیقه، تهیه ویدیو و ارسال این فایل ویدیویی به سامانه پویش کتاب خوان مجازی در این طرح شرکت نماید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در پایان از آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای برگزاری نشست مشترک کتاب خوان قضات و دادستان های استان خبرداد و گفت: مجموعه ما این آمادگی را دارد تا برای گسترش فرهنگ مطالعه در استان از ظرفیت همه دستگاه ها بهره برداری کند.

سیاوش پور: ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در عدم آگاهی برخی افراد دارد

در این دیدار رئیس دادگستری کل استان گیلان نیز با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در عدم آگاهی برخی افراد دارد، اهمیت آگاهی بخشی صحیح به مردم را یادآور شد و گفت: در این عرصه نهاد کتابخانه های عمومی می تواند با اقدامات فرهنگی و معرفی کتابهای مناسب در حل بسیاری از مضلات اجتماعی به کمک نهادهای نظارتی و قضایی بشتابد.

احمد سیاوش پور اثرات مطالعه کتاب بر روح و جسم انسان را بسیار ارزشمند توصیف و نهادینه کردن فرهنگ خواندن در جامعه را وظیفه ای بر دوش یکایک افراد جامعه عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین در پایان این نشست از دکتر هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان خواست تا به منظور تشریح اقدامات ارزشمند این مجموعه و بررسی راه های همکاری بیشتر در جلسه اتی شورای قضایی استان گیلان شرکت نماید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه